آرامگاه حضرت حیقوق نبی(ع) یک فرصت بی نظیر برای تویسرکان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: آرامگاه حضرت حیقوق نبی (ع) یک فرصت بی نظیر برای گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود.

آرامگاه حضرت حیقوق نبی(ع) یک فرصت بی نظیر برای تویسرکانعلی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افزود: پیرو جلسات قبلی هیئت امنای آرامگاه حضرت حیقوق نبی ع و تاکید استاندار استان همدان مبنی بر تسریع در انجام مطالعه طرح توسعه محوطه این بنای تاریخی، پس از انتخاب مشاور امروز اتفاق سایر اعضای هئیت امنای این آرامگاه بازدیدی از محل صورت پذیرفت تا ضمن بررسی همه جوانب موجود، مقدمات مطالعه طرح توسعه آرامگاه حضرت حبقوق نبی ع فراهم گردد.

او ادامه داد: وجود آرامگاه حضرت حیقوق نبی در شهرستان تویسرکان یک مزیت بی نظیر برای شهرستان و استان است که تهیه یک طرح جامع مبتنی بر توسعه گردشگری ِمذهبی منطقه ضمن رعایت ملاحظات میراثی این بقعه، می‌تواند تحول اساسی در حوزه گردشگری و در نهایت توسعه اقتصادی شهرستان ایجاد کند.

مالمیر بیان کرد: با انتخاب مشاور خبره‌ای که سابقه درخشانی در تهیه طرح‌های مشابه در استان و کشور دارد، طرح گردشگری-مذهبی این آرامگاه مجموعه‌ای در سطح ملی و حتی بین المللی تهیه گردد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار