تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر طرح صلح عربی در مسئله فلسطین

شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد که صلح عربی و راه حل تشکیل دو دولت مستقل برای پایان نزاع فلسطینی-صهیونیستی همچنان پابرجاست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج الجدید، شورای همکاری خلیج فارس بر پابرجا بودن طرح صلح عربی مربوط به سال ۲۰۰۲ و راه ‌حل دو دولت برای پایان دادن به منازعه فلسطینی-صهیونیستی تاکید کرد.

«نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج‌فارس اعلام کرد: چنانچه مسئله فلسطین حل ‌و فصل نشود، صلح و شکوفایی در منطقه حاصل نخواهد شد.

او در سمینار «گفت‌وگو‌های کشور‌های حاشیه دریای مدیترانه» گفت: راه‌حل دو دولتی برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی عادلانه است و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، احترام به قانون بین‌المللی و ایجاد سازوکاری برای گفت‌وگوی سازنده بین طرف‌ها اهمیت دارد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس افزود: ثبات منطقه غرب آسیا نه فقط به نفع منطقه بلکه به نفع جامعه جهانی است. امضای توافق سازش بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی تصمیمی حاکمیتی است.

طرح صلح عربی در اجلاس سران عرب در بیروت در سال ۲۰۰۲ اعلام شد که کشور‌های عربی تنها در صورت عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی سال ‍۱۹۶۷ اقدام به برقراری روابط با این رژیم خواهند کرد.

چهلمین دور نشست سران کشور‌های عربی در اواخر سال ۲۰۱۹ در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد و بحرین به عنوان میزبان دور آتی نشست مشخص شد.

این در حالی است که برخی منابع عالی‌رتبه در دولت کویت پیشتر از تلاش‌های جدید این کشور برای حل اختلافات در شورای همکاری خلیج فارس خبر دادند و گفتند که تماس‌ها به منظور ایجاد وحدت و تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار