سرهنگ موقوفه‌ای خبر داد؛

کلاهبرداری میلیاردی در پوشش وام مسکن

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: فردی که در پوشش وام مسکن ۴۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیان داشت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده مشابه با موضوع کلاهبرداری از مرجع قضایی و متواری بودن متهم آن‌ها، شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی در دستور کار قرارگاه جلب محکومان و متهمان متواری پلیس پیشگیری قرار گرفت.

وی گفت: چکیده پرونده نشان از این داشت، متهم با ساخت یک اکانت اینستاگرامی به صورت اینترنتی و غیره، مبالغی را به بهانه اخذ وام بانک مسکن از شهروندان دریافت کرده و همچنین با دریافت اسناد مربوط به ملک به عنوان ضمانت وام، آن‌ها را جعل کرده و به سایر افراد فروخته بود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه مخفیگاه کلاهبردار متواری در رصد‌های اطلاعاتی شناسایی شد، افزود: پس از مراقبت‌های ویژه پلیسی ماموران این قرارگاه موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد، ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را ۴۰ میلیارد ریال از بابت دریافت وجه و فروش اموال برآورد کرده‌اند که با تکمیل پرونده، متهم به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار