دستگیری شکارچی متخلف منطقه قمصر و برزک کاشان

دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: یکی از شکارچیان متخلف منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان به دام قانون گرفتار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، روح‌الله دهقانی دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: با رصد اطلاعاتی به‌عمل آمده و تلاش ماموران انتظامی کلانتری برزک و اداره حفاظت محیط زیست کاشان، شکارچی حرفه‌ای حیات وحش برزک شناسایی، دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شد.

او توضیح داد: در تحقیق‌های انجام شده از این شکارچی مستنداتی از شکار ۳۰ راس کل، بز، قوچ و میش وحشی و زنده‌گیری یک راس بزغاله به‌دست آمده است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان اظهارداشت: به اعتقاد کارشناسان، این اقدام موجب آسیب رساندن به بهترین زیستگاه‌های منطقه حفاظت شده قمصر و برزک شده است.

به گفته او از این شکارچی متخلف علاوه بر موارد یادشده، شواهدی دال بر خرید و فروش گوشت شکار و سلاح‌های غیرمجاز و قاچاق به‌دست آمده است.

دهقانی یادآور شد: منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان به عنوان یکی از مناطق بسیار مستعد و ارزشمند برای فعالیت‌های تحقیقاتی و زیست محیطی محسوب می‌شود.

او تاکید کرد:حفظ و حراست هر چه بیشتر از این منطقه، مستلزم همراهی و هم‌افزایی مسوولان شهرستانی و استانی است که با توجه به محدودیت‌های نیروی انسانی و امکاناتی اداره حفاظت محیط زیست کاشان، می‌طلبد تا سازمان‌های مردم نهاد و دوست‌داران محیط زیست در بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست طبیعی منطقه وارد میدان شوند تا شاهد وقوع این نوع جرایم نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان با هشدار به شکارچیان متخلف، تاکید کرد: در رسیدگی به پرونده این متهمان هیچ‌گونه مماشاتی صورت نخواهد گرفت و درخواست اشد مجازات خواهد شد.

منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با تنوع گیاهی و جانوری زیاد، از سال ۱۳۸۹ جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته است.

بر اساس آخرین پایش‌ها، ۲۰ گونه پستاندار، ۱۵ گونه خزنده، ۵۰ گونه پرنده و یک گونه دوزیست در این منطقه ۶۰ هزار هکتاری شناسایی شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.