بارش‌ها فردا و پس فردا در بوشهر شدت می‌گیرد/ دمای هوا از یکشنبه کاهش می‌یابد

هواشناسی استان بوشهر از شدت بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه و روند کاهش دما از یکشنبه خبر داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اوایل روز دوشنبه هفته پیش رو بر روی دریا و در سطح استان است. بنابراین در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد، بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد از پدیده‌های غالب در استان خواهد بود.

محمدرضا انصاری افزود: پیش بینی می‌شود ناپایداری‌های جوی در روز‌های شنبه و یکشنبه از شدت بیش‌تری داشته باشد. همچنین از یکشنبه ضمن وزش باد‌های به نسبت شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و تداوم آن تا اواخر هفته، دمای هوا نیز در این مدت در استان روند کاهشی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: تا پیش از ظهر فردا آسمان استان نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد و در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار همراه با رعدوبرق، وزش تند باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی، خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: جهت وزش باد بیشتر شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود و ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر است.

انصاری با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته جم با ۱۴ و دیر با ۳۲ کم‌ترین و بیش‌ترین دما را داشته‌اند، گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۱۳ بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۳۵، جزر دوم ساعت ۱۴:۴۲ و مد دوم ساعت ۲۱:۵۶خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.