کیت تست تشخیص سریع کرونا در کردستان توزیع شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:کیت‌های تشخیص سریع کرونا در استان توزیع شده و برای مراجعینی که جهت گرفتن مراقبت به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید-۱۹ مراجعه می‌کنند، استفاده می‌شود.

او افزود: استفاده از این کیت‌ها و افزایش میزان آزمایش در بیماریابی فعال و کنترل شیوع ویروس کرونا نقش مهمی خواهد داشت.

رضاعی با اشاره به اجرای مرحله دیگری از طرح شهید سلیمانی در استان از هفته آینده، بیان کرد: ۳۲ تیم در این طرح در ۱۰ شهرستان مناطق با جمعیت بالا به انجام غربالگری محله به محله اقدام می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: شناسایی بیماری در مراحل اولیه گام مهمی برای درمان به موقع و آسان است چرا که با شدت یافتن بیماری درمان سخت‌تر می‌شود.

مراجعه کمتر به بیمارستان ونیاز نداشتن به بستری از دیگر اهدافی بود که رضاعی به آن اشاره کرد و افزود: در مراکز ۱۶ ساعته و مراکز درمانی، بیماریابی فعال بیشتر و درمان علمی بر اساس نکات بهداشتی انجام شود.

او یادآور شد: بسیار مشاهده می‌کنیم که افراد بیمار با عمل به توصیه‌های متناقض و خارج از شیوه نامه های بهداشتی با حال وخیم به بیمارستان مراجعه می‌کنند که درمان آنان سخت می‌شود.

رئیس دانشگاه علومپزشکی کردستان، با بیان اینکه قروه و سنندج همچنان در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برند، افزود: احتمال اینکه این ۲ شهرستان از هفته آینده نارنجی شود، دور از انتظار نیست.

رضاعی درباره درمان خودسرانه بیماران در خانه هشدار داد از نصب دستگاه‌های اکسیژن در منزل جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا بدون تجویز پزشک خودداری شود.

او یادآور شد: نزول آمار بستری به معنای تمام دانسته شدن کار و کاهش حساسیت‌ها نیست و باید همین حساسیت‌های موجود در جامعه در کنار بیماریابی فعال و طرح شهید سلمیانی ادامه یابد تا وضعیت بهتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اگر به دوران قبل از محدودیت‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگردیم، در بهمن ماه با موج بزرگ دیگری از کرونا مواجه و مصیبت‌های تجربه شده در این موج را در موج بعدی باز هم تجربه خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.