کرونا بار دیگر در فارس، ۲۸ قربانی گرفت/ بستری شدن ۱۸۱۰ بیمار حاد تنفسی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار کرونایی در استان فارس بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید روح الله حسینیگفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا  تاکنون در استان فارس، ۲۶۱۷ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری، فوت کرده‌اند.

او افزود: طبق آخرین گزارش‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

حسینی با بیان اینکه هم اکنون نیز هزار و ۸۱۰ هم استانی به دلیل ابتلای قطعی به این بیماری و یا دارا بودن علائم، در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۳۳۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU ، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با افزایش موارد نمونه گیری های تشخیصی به ۵۰۷ هزار و ۷۶۴ مورد از ابتدای شیوع بیماری در استان، مجموع بیماران شناسایی شده در این بازه زمانی را ۱۵۱هزار و ۲۴۹ نفر اعلام کرد.

حسینی با اعلام آمار مربوط به بهبودیافتگان این بیماری از ابتدای شیوع در استان، ادامه داد: از ابتدا تاکنون، ۱۴۰هزار و ۱۶۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند که امیدواریم به زودی شاهد رشد این شاخص در استان باشیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وجود گذشت دو هفته محدودیت ها، به دلیل گستردگی این اپیدمی در استان طی هفته های اخیر، کماکان با آمارهای بالایی در زمینه ابتلا و جان باختن هم استانی ها در اثر بیماری کرونا مواجه هستیم که همین امر ضرورت افزایش مشارکت عمومی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را جدی تر می سازد.

او تاکید کرد: ضمن استفاده از ماسک در صورت ضرورت خروج از منزل باید به یاد داشته باشیم در این ایام از شرکت در مهمانی های خانوادگی باید پرهیز کرده و جان عزیزانمان را قربانی این ویروس خطرناک نسازیم.

حسینی سرعت انتقال این ویروس را بسیار بالا عنوان کرد و یادآور شد: تنها راهکار محافظتی ما در برابر آن نیز استفاده از ماسک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار