کاهش ۹۰ درصدی تردد‌های شبانه در اصفهان با محدودیت‌های کرونایی

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: با اعمال محدودیت‌های اعمال شده از اول آذرماه در اصفهان، میزان تردد خودرو‌ها در ساعت‌های ۲۱ تا ۴ صبح بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه نحوه اعمال محدودیت‌های تردد در هفته آینده هنوز از سوی ستاد کرونا اعلام نشده است، اظهار داشت: تردد شبانه بین ساعات ۲۱ شب تا ۴ صبح در سطح شهر مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی است، خروج خودرو‌ها از شهر‌های قرمز کرونا و تردد در جاده‌های فرعی و ثبت خودرو‌ها در جاده‌های بین شهری مشمول جریمه یک میلیون تومانی و خروج از شهر‌های نارنجی مشمول ۵۰۰ هزار تومانی است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه در سفر‌های روزانه بیش از ۲۱ درصد کاهش تردد در اصفهان داشته‌ایم افزود: میزان تردد خودرو‌ها در ساعت‌های ۲۱ تا ۴ صبح بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای آذر تا روز گذشته حدود ۱۲ هزار خودرو به دلیل تردد در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح توسط دوربین‌ها و مأموران پلیس راهور اعمال قانون و جریمه شدند، بیان کرد: در این مدت ورود خودرو‌ها با پلاک‌های غیربومی به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع بود که تا روز گذشته هزار و ۷۰۰ خودرو در این زمینه اعمال قانون و جریمه شدند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در این مدت با پدیده دستکاری پلاک خودرو در سطح شهر اصفهان روبه رو بودیم که مأموران به طور جد با آن برخورد کردند، عنوان کرد: تاکنون حدود ۸۰۰ دستگاه خودرو در این زمینه اعمال قانون شدند که از میان آن‌ها ۱۱۶ خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان بیان کرد: در یک نمونه از دستکاری پلاک خودرو، یک دستگاه پژو به گمان اینکه شناسایی نمی‌شود، بیش از ۵۰ سرعت غیرمجاز در بزرگراه‌های استان داشت، همکاران از طریق مرکز کنترل ترافیک رصد و آن را شناسایی کردند و جریمه سرعت غیرمجاز را که حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود به حساب خود این شخص اعمال کردند، از نظر او این جریمه‌ها به حساب شخص دیگری می‌رفت.

او با بیان اینکه این خودرو توقیف و راننده آن به مراجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: در یکی از سرعت‌های غیرمجاز این دستگاه خودرو در بزرگراه شهید اقارب‌پرست ۱۵۶ کیلومتر سرعت داشت و مطمئن بود که، چون پلاک را دستکاری کرده، نمی‌توانند او را جریمه کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.