شهردار شیراز عضو هیات مدیره انجمن کلانشهر‌های جهان شد

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در سیزدهمین کنگره جهانی انجمن کلانشهر‌های مهم جهان (متروپلیس) با رای اعضای حاضر در این نشست به عنوان عضو هیات مدیره این انجمن انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید جورکش مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت: سیزدهمین کنگره جهانی این انجمن به صورت مجازی و به میزبانی گوانگجو (کشور چین) برگزار شد و شهردار برلین و رییس فعلی متروپلیس ریاست آن را برعهده داشت.

او ادامه داد: با توجه به عدم حضور رییس کنونی انجمن در انتخابات دور جدید، با رای اعضای هیات مدیره، شهرداران گوانگجو و بوگوتا پایتخت کلمبیا برای دوره سه ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ هر کدام به مدت ۱.۵ سال ریاست متروپلیس را بر عهده خواهند داشت، همچنین اکتاویو دلا وارگا دبیر کل متروپلیس در سمت خود ابقا شد.

جورکش بیان کرد: انجمن کلانشهر‌های مهم جهان (متروپلیس) در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس بنیانگذاری شد و در سال ۱۹۸۵ در مونترال (کانادا) آغاز به کار کرد؛ هم اکنون دبیرخانه این انجمن بین المللی در بارسلون اسپانیا واقع شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: هدف اصلی متروپلیس ارتقای توسعه شهری پایدار در شهر‌های بزرگ به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از طریق هدایت شبکه‌جهانی کلانشهر‌ها و کمک به توسعه این مناطق است.

جورکش گفت: شهرداری شیراز در راستای توسعه مناسبات، ارتباطات و همکاری‌های بین المللی و بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی شهری تلاش می‌کند تا تعامل بین شهرداری و سایر کشور‌ها را با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود افزایش دهد.

شیراز عضو هیات مدیره اتحادیه شهر‌های تاریخی، عضو هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی و شبکه همکاری بین شهری برای میراث فرهنگی معنوی است.

بر اساس این گزارش، مجمع عمومی کلانشهر‌های جهان روز گذشته با حضور شهرداران کلانشهر‌های دنیا از پنج قاره برگزار شد.

در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، شهردار گوانگجو و شهردار بوگاتا مشترکا به عنوان رئیس و پیروز حناچی شهردار تهران به همراه شهرداران برلین، مونته ویدئو، بارسلون، خائوتنگ و مونترال به عنوان نائب رئیس انتخاب شدند.

همچنین ژان‌لوک وانراس از بروکسل عنوان خزانه‌دار این سازمان را کسب کرد و محمدرضا کلایی شهردار مشهد، میگل گاریدو از سانتیاگو، سو جونگ هوپ شهردار سئول و پابلو ژاوکین شهردار روزاریو نیز به‌عنوان معاونان منطقه‌ای این سازمان انتخاب شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار