خروج سالیانه ۱۰ درصد از چرخه حمایت بهزیستی در مُهر

اشتغال پایدار و خودکفایی مهمترین اولویت بازتوانی معلولان شهرستان مهر است

خروج سالیانه ۱۰ درصد از چرخه حمایت بهزیستی در مُهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهر گفت: سالانه ۱۰ درصد از مددجویان در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی از چرخه حمایت بهزیستی خارج می‌شوند.

عبدالله محمدی افزود: تعدادی از سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن شرایط لازم برای حضور در خانواده ندارند و در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوندکه برای هر یک از این افراد ماهانه بین ۹۲۴ هزار تا یک میلیون تومان به حساب مراکز خیریه نگهداری غیردولتی به صورت یارانه واریز می‌شود.

او افزود: در حال حاضرتعداد ۱۸۵۰پرونده در بهزیستی شهرستان مهر تشکیل شده است که کمک هزینه‌ای تحت عنوان مستمری برای ۶۷۷ نفر از توانخواهانی که توان مالی ندارند به صورت ماهانه و الکترونیک پرداخت می‌شود.

محمدی ادامه داد:کمک‌های غیر نقدی شامل ودیعه، ساخت و تعمیرمسکن، خرید وسائل بهداشتی وکمک توانبخشی، لوازم ضروری زندگی، جهیزیه و ازدواج، ایاب وذهاب، تخفیف درعوارض ساختمانی، انشعابات آب، برق، گاز، حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی، درمان، کاشت حلزون، خدمات پیراپزشکی، و نیز شهریه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی وغیر دولتی است.

او تصریح کرد: مجموع کمک‌های موردی نقدی وغیرنقدی امسال حدود یک میلیاردو هفتصدمیلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار