تست تشخیص سریع کرونا در قم توزیع می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از توزیع تست‌های سریع تشخیص کرونا ساخت تولید داخل در مراکز درمانی قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم سیامک محبی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم  با بیان این که تعداد نمونه گیری‌های انجام شده در استان از ۲ هزار و ۲۰۳ مورد در دو هفته گذشته به یک هزار و ۵۴۲ مورد در هفته گذشته کاهش نشان می‌دهد گفت: این کاهش تعداد نمونه گیری به دلیل کاهش مراجعه مردم بوده است.

او ادامه داد: البته در شرایط فعلی همچنان بیشتر نمونه گیری‌ها در استان یعنی ۷۲ درصد نمونه گیری‌ها در مراکز سرپایی یعنی همان مراکز بهداشت نُه گانه گرفته می‌شود و خوشبختانه مثبت بودن نمونه‌های گرفته شده نیز از ۴۷ درصد به ۴۴ درصد کاهش داشته است.

محبی در ادامه  از ورود تست‌های ایرانی تشخیص سریع کرونا به قم خبر داد و گفت: این تست‌ها در مدت نیم ساعت، ابتلا یا عدم ابتلای فرد تست دهنده را مشخص می‌کنند و از این رو می‌توان در مدت زمان کوتاهی به مثبت یا منفی بودن تست‌ها دست یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: این تست‌های تشخیص سریع کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی به صورت رایگان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: قم در بین استان‌های کشور از نظر شیوع کرونا در رتبه بیست و چهارم قرار دارد و این در حالی است که استان‌های یزد، همدان، مرکزی، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در صدر این جدول هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار