فقیه ناظر بر حلال کشور:

قم پایلوت حلال کشور شود

آیت الله مبلغی گفت:راهبرد‌های حلال به عنوان الگو در کشور باید به صورت متمرکز در استان قم اجرایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  نشست ویژه‌ای با حضور آیت الله مبلغی فقیه ناظر بر حلال کشور، مدیرکل استاندارد و نماینده، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و اعضای شورای فقهی حلال کشور امروز در کشتارگاه صنعتی و جدید طیب گوشت جهت بررسی فرایند‌ها و دستورالعمل‌های صدور نشان حلال برای این واحد کشتارگاهی در استان قم برگزار شد.


آیت الله احمد مبلغی ، فقیه ناظر بر حلال کشور در این نشست بر لزوم قرار دادن قم به عنوان پایلوت حلال کشور تاکید کرد و گفت: راهبرد‌های حلال باید به صورت متمرکز در استان قم اجرایی شود تا شهر قم به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح شود.


او با اشاره به این که تنها مرجع رسمی صدور نشان حلال در کشور سازمان ملی استاندارد است، افزود: ارائه نشان حلال از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی در کشور فاقد وجاهت قانونی است.


مبلغی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت موجود در حوزه صادرات مبتنی بر حلال بسیار حائز اهمیت است.

ضیایی ،مدیرعامل شرکت توسعه و عمران قم در این نشست بیان کرد: هلدینگشان در زمینه های مختلف فعالیت دارد و خرید و بهره برداری از کشتارگاه قم و پایلوت کردن مجموعه مذکور برای برند حلال ، در راستای عملیاتی نمودن توافق انجام شده بین شرکت توسعه با استانداری و استاندارد و تفاهم نامه منعقد شده  با موضوع حلال بین استانداری قم و شهر لین شیای چین بوده است .

 شاهزاده مدیرعامل کشتارگاه نیز ضمن معرفی بخش‌ها و پتانسیل‌های مجموعه کشتارگاه به موقعیت ویژه قرارگیری کشتارگاه در مجاورت دامشهر و بخش جعفریه و فراهم بودن امکان تامین دام مناسب و تولید گوشت مطلوب و بهداشتی برای استان قم و استان‌های همجوار اشاره کرد.

در پایان این نشست از بخش‌های مختلف کشتار گاه شرکت طیب گوشت و انجام مراحل ذبح شرعی و حلال، برای دام‌های سبک و سنگین. بخش‌های بسته بندی. پیش سرد کن‌ها. تونل‌های انجماد، سردخانه‌های نگهداری و سالن بارگیری گوشت بازدید شد.

قم پایلوت حلال کشور می شود

قم پایلوت حلال کشور می شود


گفتنی است :کشتارگاه طیب از طرح‌های سفر مقام معظم رهبری به قم بوده است که از سوی شرکت توسعه و عمران قم تکمیل و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار