ترخیص ۱۵ هزار تن شکر خام خارجی سهمیه چهارمحال و بختیاری از بنادر جنوب کشور

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵ هزار تن شکر خام خارجی سهمیه استان از بنادر جنوب کشور برای تبدیل به شکر سفید ترخیص شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کیقباد قنبری مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۱۵ هزار تن شکر خام خارجی سهمیه استان از بنادر جنوب کشور برای تبدیل به شکر سفید ترخیص شده است.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن آن برای فرآوری تحویل کارخانه قند استان شده است افزود: شکر خام وارداتی برای تبدیل آن به شکر سفید با ارز دولتی و قیمت مصوب، تامین شده است و بزودی بعد از فرآوری وارد چرخه مصرف خانگی و صنعتی استان خواهد شد.


بیشتر بخوانید


قنبری با بیان اینکه مابقی یک هزار و ۵۰۰ تن شکر خام وارداتی در انبار‌های مجتمع بندر امام خمینی (ره) نگهداری می‌شود اضافه کرد: این محموله وارداتی از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بتدریج تا پایان امسال به استان منتقل می‌شود.

او از تامین ۴۰۰ تن محصول برنج خارجی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: ۳۰۰ تن از این محموله در سطح بازار توزیع و ۱۰۰ تن دیگر با درخواست و تا متعادل کردن عرضه و تقاضا با قیمت هرکیلو ۱۷۰ هزار ریال توزیع خواهد شد.

قنبری افزود: در مرحله نخست نیمه دوم امسال افزون بر ۲۹۳ تن و در مرحله دوم نیز ۳۵۵ تن روغن خوراکی مصارف خانگی و مصارف صنوف و صنعتی، توزیع شد و بازار استان در زمینه توزیع روغن هیچ گونه محدودیتی ندارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.