مرگ مرد میانسال همدانی بر اثر برق‌گرفتگی

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مرد میانسالی که قصد سرقت سیم برق را داشت، دچار حادثه شد.

مرگ مرد میانسال همدانی بر اثر برق‌گرفتگیآرتین کمالی مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،در خصوص این خبر بیان کرد: روز گذشته مردی میانسال که قصد سرقت کابل برق معابر را داشت دچار برق گرفتگی شد و از تیر برق سقوط کرد.

او با بیان اینکه درهفت ماهه امسال ۵ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند افزود: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ نفر بوده است.

کمالی گفت: سالانه مواردی از مرگ در اثر برق گرفتگی رخ می‌دهد و برق گرفتگی زمانی ایجاد می‌شود که بدن به نحوی قسمتی از مدار الکتریکی را تشکیل دهد که در نتیجه آن طیف وسیعی از علایم ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: در شدت علائم و عوارض ناشی از برق گرفتگی عوامل مختلفی نظیر نوع جریان، اختلاف پتانسیل، شدت جریان، مقاومت بافت ها، مسیر جریان و مدت عبور آن دخیل می‌باشند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: برق گرفتگی می‌تواند باعث بروز عوارضی نظیر فلج، سنکوپ، انواع شکستگی‌های استخوانی، عوارض ناشی از پرتاب شدن و در نهایت مرگ شود.

کمالی عواملی، چون جریان متناوب و رطوبت البسه را سبب تشدید علایم دانست وابراز داشت: در کالبد گشایی علائم واضح و قطعی برق گرفتگی بندرت مشاهده می‌شود و شاید تنها علامت کمک کننده وجود مارک الکتریک باشد که در واقع سوختگی خفیفی است که در محل تماس با منبع جریان الکتریسته مشاهده می‌شود.

او گفت: جهت پیشگیری از برق گرفتگی توجه به برخی نکات ایمنی از جمله اطمینان از صحت کارآیی وسایل برقی و توجه به ایمنی مناطق پرخطر نظیر حمام ضروری است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.