لاری مطرح کرد؛

استان‌های رکورددار بستری و فوتی‌های کرونا/ وضعیت کرونایی کشور شکننده است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پنج استان رکوددار آمار بستری و ۴ استان رکوددار آمار فوتی‌های کروناست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نرخ بستری‌های کرونا در ایران اظهار کرد: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته دوم آذرماه در کشور حدود ۱۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پنج استان رکورددار میزان بستری‌های کرونا در کشور هستند، گفت: بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های ایلام، سمنان، اردبیل، یاسوج و یزد گزارش شده است. میژان بروز در استان‌های یاد شده با اختلاف قابل توجهی بیشتر از میانگین کشوری است.

لاری به استان‌های رکورددار فوتی کرونا اشاره کرد و افزود: میانگین کشوری بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور در هفته دوم آذرماه ۳۶ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت بوده که بیشترین میزان بروز در استان‌های یزد، کردستان، اردبیل و خراسان جنوبی گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند نزولی بیماری کرونا در کشور بیان کرد: علی‌رغم کاهش تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و همچنین کاهش نسبی در موارد بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور که مرهون همکاری مسئولانه شما عزیزان در عمل به توصیه‌های بهداشتی و توسعه همکاری بین بخشی و تلاش شبانه‌روزی کادر درمان است، نمودار وضعیت بستری بیماران کرونا در برخی استان‌ها مانند استان مازندران، گیلان و گلستان در حال صعود است.

وی گفت: بنابراین شرایط حال حاضر در کشور به رغم بهبود نسبی نسبت به هفته‌های اخیر همچنان ناپایدار، حساس و شکننده است و بیم آن می‌روند که عادی انگاری شرایط و سهل‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌ها زمینه خیز مجدد بیماری را فراهم کند. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اصل مهمی در تامین سلامت و معیشت مردم است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار