آغاز بارش‌ها در آسمان فارس/باران سیل‌آسا در راه است

کارشناس هواشناسی استان فارس گفت: فعالیت سامانه جدید بارشی که از عصر امروز در این استان آغاز شده تا روز دوشنبه ۱۷ آذرماه ادامه دارد.

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از آغاز بارش باران در آسمان استان خبر داد و گفت: اغلب نقاط استان به‌ویژه شمال غرب، مرکز و جنوب استان تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند و شدت بارش‌ها تا اواسط روز یک شنبه و پایان آن در روز دوشنبه خواهد بود.

او با اعلام این هشدار که آبگرفتگی و لغزندگی معابر، کاهش دید در جاده‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از اثرات این سامانه است، از هم استانی‌ها میخواهیم که عدم توقف و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفر‌های غیرضروری را در دستور کار قرار دهند.

علیمردانی ادامه داد: وزش باد شدید، مه‌گرفتگی، در پاره‌ای نقاط رگبار و رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و بارش برف در ارتفاعات در ۴۸ ساعت آینده محتمل است.

کارشناس هواشناسی استان فارس به شهروندان توصیه کرد که از سفر‌های غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و کشاورزان تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی را بیندیشند و عشایر، دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات ایمنی و احتیاطی و ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار