هشدار مدیریت بحران؛

بارش شدید در راه البرز است/ پیش بینی‌های لازم انجام شود

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز با توجه به ورود سامانه شدید بارشی به البرز به همه دستگاه های خدماتی و امدادی این استان، دستور آماده باش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمدرضا فلاح نژاد، سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز در اطلاعیه ای با توجه به ورود سامانه شدید بارشی به البرز به همه دستگاه های خدماتی و امدادی این استان، دستور آماده باش داد.

در این اطلاعیه آمده است؛

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حاکی از ورود امواج ناپایدار و همراهی آن با تقویت پرفشار سرد و چگال سطح زمین به منطقه البرز است که به موجب آن از اوایل وقت یکشنبه مورخ ۹۹/۹/۱۶ تا عصر دوشنبه مورخ ۹۹/۹/۱۷ در کل استان بارش برف و باران و کاهش محسوس دما دراستان و ارتفاعات بارش برف و مه آلودگی مورد انتظار است، بنابراین خواهشمند است باتوجه به این که نوع مخاطره بارش برف و باران، مه آلودگی، کاهش دما، یخبندان و اثر آن به دلیل فعالیت این سامانه کاهش میدان دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها به دلیل پوشش برف، آبگرفتگی موقت معابرعمومی، سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی حین و پس از فعالیت سامانه بارشی است، تأکید می‌شود مسئولان ذی ربط به ویژه دستگاه‌های خدماتی، امدادی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه شهرسازی و... ضمن آگاهی از وجود پدیده جوی، تدابیر لازم را درصورت نیاز اتخاذ و این اداره کل را از نتیجه مطلع کنند. ضمنا ً موارد ذیل توصیه می شود:
۱ – اجتناب از توقف در دامنه کوه‌ها به دلیل سقوط بهمن.
۲ – کوهنوردان باتوجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری کنند.
۳ – در ارتفاعات هرگونه عملیات بتن ریزی باید مطابق با آیین نامه بتن (ضوابط اجرایی بتن درهوای سرد ۹ – ۸ – ۴) انجام و از این اقدام در دمای زیر ۵+ درجه سانتی گراد و با ماندگاری بیش از ۱۲ ساعت خودداری شود و یا با رعایت آیین نامه مربوطه و اتخاذ تدابیر احتیاطی انجام شود.

محمدرضا فلاح نژاد
سرپرست اداره کل مدیریت بحران

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.