۱۵ میلیون گوشی هوشمند نیاز سالانه کشور

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: سالانه در کشور به ۱۲ تا ۱۵ میلیون عدد گوشی هوشمند تلفن همراه نیاز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در بازدید از کارخانه تولید تبلت و موبایل در مراغه سالانه در کشور به ۱۲ تا ۱۵ میلیون عدد گوشی هوشمند تلفن همراه نیاز است، گفت: برنامه‌ریزی دولت تولید ۲۰ درصدی این نیاز در کشور است.

او افزود: با بهره‌برداری از فاز توسعه این کارخانه برای تولید گوشی هوشمند، بخش زیادی از نیاز کشور در این واحد تولید خواهد شد.

هاشمی اضافه کرد: واحد تولید تبلت سپهبد در مراغه با اشتغال‌زایی ۸۰ تا ۱۰۰ نفر برای تامین ۵۰۰ هزار تبلت راه‌اندازی شده است.

به گفته معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، با بهره‌برداری از فاز توسعه این کارخانه اشتغال در این واحد ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر قابل افزایش است.

او یادآور شد: با شیوع کرونا، کارخانه تبلت مراغه می‌تواند بخش زیادی از نیاز کشور به تبلت و گوشی تلفن همراه را تامین کند.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت دانشگاهی منطقه با استفاده از این ظرفیت می‌توان این صنعت تولید گوشی هوشمند و تبلت را بومی‌سازی کرد.

او  خواستار کیفی‌سازی محصولات تولید محصولات این کارخانه با استفاده از ظرفیت دانشگاهی در این کارخانه شد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این بازدید متذکر شد: کارخانه تولید تبلت مراغه تولید خود را شروع کرده و در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

سیدعلی موسوی حسینی با اشاره به ظرفیت دانشگاهی مراغه در تربیت نیروی انسانی خاطرنشان کرد: این واحد نقش خوبی در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایفا کرده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.