شناسایی ۲۴۲۸ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویلا در آذربایجان‌شرقی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از شناسایی ۲ هزار و ۴۲۸ مورد تغییر کاربری در مساحت ۸۵ هکتار در استان خبر داد و گفت: تمام این تغییر کاربری‌ها مختص به ویلاسازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نصیری مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در حاشیه کمیته برگزاری هفته خاک در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حفاظت از خاک و جلوگیری از نابودی این موهبت الهی گفت: خاک یک موهبت الهی است که خداوند جهت تامین امنیت غذایی در دست بشر قرار داده و وظیفه ما نیز حفاظت و صیانت از این نعمت است.

او با بیان اینکه بدون وجود خاک، هیچ فعالیت کشاورزی و تولید غذایی انجام نخواهد گرفت، افزود: جهاد کشاورزی به عنوان متولی کشاورزی در استان نیز به دنبال حفاظت از این نهاده تولیدی بوده و مدیریت امور اراضی با سعی و تلاش خود برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و نابودی خاک به دنبال بازگرداندن خاک‌های کشاورزی است.

نصیری با تقدیر از مجموعه دادستانی در همکاری با جهادکشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌ها گفت: از تعداد ۲ هزار و ۴۲۸ مورد تغییر کاربری در استان، برای ۶۰۰ مورد از طریق دادگاه شکایت تنظیم شده که پرونده این موارد هنوز در دادگاه بوده و برای تعدادی از آن‌ها حکم صادر شده است.

نصیری افزود: حکم مربوط به ۹۸ مورد تغییر کاربری به مساحت حدود دو هکتار نیز اجرایی شده است.

او گفت: در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون، تعداد ۴۰۲ مورد تغییر کاربری به مساحت ۱۵ هکتار از طریق دستور دادستان برای ویلا‌های غیرمجاز اجرا شده و این اراضی به حالت اولیه خود بازگشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار