دریاچه برم الوان بهمئی در آستانه ثبت ملی

فرماندار شهرستان بهمئی گفت: دریاچه برم الوان بهمئی در آستانه ثبت ملی و پیوستن به کنوانسیون رامسر قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت اله سنایی فرماندار شهرستان بهمئی در شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: به منظور حفظ اکوسیستم دریاچه برم الوان، این مکان به عنوان اولویت گردشگری بهمئی در آستانه ثبت ملی و پیوستن به کنوانسیون رامسر قرار دارد.

سنایی افزود: دریاچه برم الوان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، دربخش سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی است که برای ثبت ملی این دریاچه مطالعات جامع حریم تالاب و همچنین عملیات نشانه گذاری حد حریم این دریاچه توسط سازمان محیط زیست کشور با همکاری صاحبان زمین‌های اطراف دریاچه به اتمام رسیده است.

او با بیان اینکه حد مجاز برای ساماندهی و زیباسازی و ایجاد مراکز گردشگری – تفریحی در روستا‌ها و حاشیه تالاب برای نشانه گذاری حریم دریاچه ۲۰ متر از حد بستر دریاچه در نظر گرفته شده است گفت: تالاب‌های مانند دریاچه برم الوان از موقعیتی بسیار مناسب و ایده‌آل برای طیف گوناگونی از پرندگان، حیوانات و گیاهان و انواع گونه‌های دوزیستان است.

سنایی به چند نمونه از ارزش‌های اقتصادی این دریاچه در آینده اشاره کرد و افزود: وجود دریاچه‌ها به خاطر حفظ ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری، تأمین آب، آبزی پروری، تولید محصولات کشاورزی (از طریق تأمین آب و عناصر غذایی)، تأمین انرژی، تولید مواد لجنی و گیاهی، حمل و نقل و کاربرد‌های تفریحی و گردشگری (توریستی) ارزش اقتصادی بالایی پیدا می‌کنند.

دریاچه برم الوان در ۱۰ کیلومتری سرآسیاب یوسفی، با مساحتی حدود پانزده هکتار و عمق بین ۱۰ تا ۳۰ متر در ارتفاع بیش از هزار و ۱۰۰ متری زاگرس با تپه ماهور‌های بسیار زیبا و جذاب است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.