مدیر نمایندگی ستاد دیه قم عنوان کرد؛

۷۷ زندانی جرایم غیرعمد قم در انتظار آزادی

مرادی پور گفت: ۷۷ زندانی جرایم غیرعمد در این استان که به دلایلی از جمله دیه و محکومیت مالی زندانی هستند، در انتظار آزادی می‌باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، رضا مرادی پور مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: ۷۷ زندانی جرایم غیرعمد در این استان که به دلایلی از جمله دیه و محکومیت مالی زندانی هستند، در انتظار آزادی می‌باشند، این تعداد زندانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴۷ نفر بود، ۴۷ درصد کاهش یافته است.

 مدیر نمایندگی ستاد دیه قم اضافه کرد: تعداد زندانیان جرایم غیرعمد امسال در قم کمترین میزان در ۱۰سال گذشته می‌باشد و این امر با پیگیری ویژه و حمایت‌های رییس کل دادگستری و رییس هیات امنای ستاد دیه قم و دیگر اعضای هیات امنای ستاد دیه تحقق یافته است.

مرادی پور گفت: از تعداد ۷۷ زندانی جرایم غیرعمد، چهار نفر به دلیل دیه غیرعمد و ۷۳ نفر محکوم مالی هستند که ۲ نفر زن و بقیه مرد می‌باشند.

 مدیر نمایندگی ستاد دیه قم تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه، سرپرست خانوار، مددجویان بالای ۶۰ سال، بانوان و افرادی که سوابق کیفری نداشته و بدهی کمتری داشته باشند، در اولویت آزادی می‌باشند.

او افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرایم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف اخذ شده و با پرداخت تسهیلات بانکی و جذب کمک‌های خیرین اقدام به تامین مانده بدهی و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد می‌نماید.

به گفته مرادی پور، با توجه به دستور رییس قوه قضاییه و پیگیری‌های رییس دادگستری قم مبنی بر آزادی تمامی زندانیان مهریه، در حال حاضر هیچ فردی صرفا به دلیل مهریه در قم زندانی نیست.

 مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: ستاد دیه استان قم با شماره‌حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۲۶۶۶ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم شریف قم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.