مثبت بودن ۵۴ درصد نمونه‌های تشخیص کرونا در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، گفت: با افزایش غربالگری بیماری کرونا نمونه تشخیصی در جهرم و خفر افزایش ۱۱ درصدی داشته و از نمونه‌های گرفته شده ۵۴ درصد از آن ها مثبت بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، بیان کرد: ۶۹ درصد افرادی که در بیمارستان‌های جهرم سی‌تی‌اسکن شده‌اند با درگیری ریه روبه‌ رو بوده‌اند.

او، تصریح کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای بسیج شهرستان در روز ها و هفته های آتی، غربالگری بیماری کرونا در محلات و بخش‌های مختلف شهرستان جهرم  انجام می‌ شود.

رحمانیان، ادامه داد: انجام این غربالگری منجر به شناسایی بیماران جدید و افراد مشکوک به کرونا می شود که برای گرفتن نمونه تشخیصی به درمانگاه های مورد نظر در بخش های شهرستان جهرم ارجاع داده می‌شوند و  پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح ۵ هزار نمونه تشخیصی کرونا به آزمایشگاه ارسال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، افزود: طبق آمار بستری مبتلایان در بیمارستان و افزایش روزانه آمار بیماران سرپایی شهر جهرم همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

او، اضافه کرد: محافل و دورهمی‌های خانوادگی، حتی ۳ و ۴ نفره از دلایل مهم بالا رفتن شیوع بیماری  کرونا در شهرستان جهرم  به شمار می‌رود.

رحمانیان، با تشکر از همکاری تمام اصناف برای کنترل بیماری کرونا، اضافه کرد: از شهروندان در خواست می شود با رعایت دستور العمل بهداشتی از حضور در تجمعات بپرهیزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، اظهار کرد: بدون شک با شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا اوضاع بدتر از حال می شود.

او، گفت: جز با پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی راه دیگری برای کنترل این بیماری وجود ندارد.

وضعیت کرونا در شهرستان جهرم همچنان قرمز است و محدودیتها ادامه دارد

نسرین زارعی جانشین فرماندار ویژه جهرم در ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا، بیان کرد: جهرم کماکان در وضعیت قرمز است محدودیت‌های کرونایی همچنان تداوم دارد.

او، با قدردانی از مشارکت مردم، اصناف و بازاریان و همیاری نیروی مقاومت بسیج، نیروی انتظامی،پلیس راهور، پلیس راه، دانشگاه علوم پزشکی، اداره صنعت،معدن و تجارت،  اتاق اصناف و اجرای طرح محدویت‌های هوشمند کرونایی در دو هفته اخیر، تصریح کرد: انتظار می رود مردم شهرستان جهرم  به همین شکل در رعایت شیوه نامه های بهداشتی همراهی لازم را داشته باشند.

جانشین فرماندار ویژه جهرم، با بیان اینکه زمان محدودیت منوط به تغییر وضعیت در جهرم است، ادامه داد: دوشنبه هر هفته وضعیت شهرستان‌ها پایش می‌شود و در صورتی که تعداد بستری‌های تست‌های پی‌سی‌آر مثبت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۰ نفر باشد آن شهر در وضعیت قرمز می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه جهرم، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از  ۱۵ آذرماه ۹۹ به افراد دارای تست مثبت کرونا در دستگاه‌های اجرایی و همچنین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خدماتی ارائه نمی‌شود.

زارعی، اضافه کرد: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان جهرم از نظر بیماری کرونا و ادامه طرح جامع محدودیت های کرونایی، توجیه صاحبان مشاغل و اصناف و فعالان کسب و کار همچنان باید به صورت جدی در دستور کار سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی با همکاری اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی ‌باشد که تغییر وضعیت شهر جهرم  از روز دوشنبه با  همراهی و حمایت مردم است.

او، تصریح کرد:  ادارات موظفند فقط به افرادی که اطلاعات کارت ملی یا رسید کارت قدیمی یا کارت معتبر دیگر(حاوی شماره ملی) آن‌ها در سامانه ماسک چک شده و مبتلا به کووید ۱۹ نیستند ارائه خدمات دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه جهرم ادامه داد: اداره میراث فرهنگی شهرستان و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند آمار دقیق ظرفیت و موقعیت مکانی شامل طول و عرض جغرافیایی و مشخصات و شماره تماس مسئول هتل ها، مهمان سراها،و اقامتگاه‌ها  را  تا  ۱۷ آذر ماه در اختیار فرمانداری ویژه شهر جهرم قرار دهند.

جانشین فرماندار ویژه جهرم، افزود: در این جلسه رسانه‌ها موظف شدند سامانه خدمات غیرحضوری اداره ثبت اسناد به آدرس اینترنتی sanad.sabtfars.ir به منظور کاهش مراجعات حضوری اطلاع‌ رسانی کنند.

زارعی، اضافه کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا سه مورد به مشاغل گروه یک اضافه شده که اجازه اشتغال دارند، گروه اول، تامین‌کنندگان مواد شیمیایی برای عرضه مواد ضدعفونی و نیاز کارخانجات دارویی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف و در گروه دوم عرضه‌کنندگان ابزار و یراق شامل تامین‌کنندگان مواد و مصالح ایزوگام، قطعات پمپ و ابزار مورد نیاز صنایع و در گروه سوم فروشندگان و عرضه‌کنندگان قطعات و لوازم یدکی کشاورزی  است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه جهرم تاکید کرد: برگزاری مراسم فرهنگی و اجتماعی و نماز جمعه تا اطلاع ثانوی ممنوع است و نیروی انتظامی، پلیس راهور و پلیس راه گزارش تردد و جریمه‌ها را در ساعات منع تردد اعلام  می کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرقی استان فارس واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار