سفر‌های چند هفته قبل به گیلان، علت روند صعودی کرونا

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا علت صعودی شدن استان‌های شمالی را سفر‌های چند هفته قبل به این استان‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان گیلان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

در حال حاضر رشت، رودبار، آستارا و تالش از شهر‌های قرمز استان گیلان هستند.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا شب گذشته در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما از روند صعودی کرونا در استان‌های شمالی کشور خبر داد و گفت: علت صعودی شدن ۳ استان شمالی کشورمان، سفر‌های چند هفته قبل به این استان‌ها است.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا ضعیف نشده و از بین نرفته است، افزود: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود تعداد مبتلایان افزایش خواهد یافت.

سفر‌های چند هفته قبل به گیلان، علت روند صعودی کرونا

پای کرونا به روستا‌ها باز شده است

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز در هفتمین اجلاس مجازی روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، وضعیت استان‌های شمالی را نگران کننده دانست و گفت: پیک‌های قبلی کرونا در شهر‌های بزرگ این استان‌ها بود، اما پای کرونا به روستا‌ها و ارتفاعات کشیده شده است.

سفر‌های چند هفته قبل به گیلان، علت روند صعودی کرونا

او با بیان اینکه اگر این بار دوباره عادی انگاری کنیم، زمستانی سخت‌تر از پاییز در پیش داریم، افزود: باز هم گرفتار پیک‌های خطرناک خواهیم شد و این هشدار به همه کسانی است که میل به عادی انگاری و ساده پنداری دارند.

۱۰۱ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری شده اند.

سفر‌های چند هفته قبل به گیلان، علت روند صعودی کرونا

او با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان به ۵۶۱ نفر رسیده است، افزود: ۱۰۱ نفر از این بیماران، بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شهروندان خواست: برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

کاهش آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا با اجرای محدودیت‌های جدید

ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید ۱۹ از اول آذر ماه را مرحله جدیدی از مسئولیت‌پذیری اجتماعی آحاد شهروندان اعلام کرده بود.

سفر‌های چند هفته قبل به گیلان، علت روند صعودی کرونا

او با بیان اینکه این طرح با هدف کنترل شیوع ویروس، قطع زنجیره انتقال آن و کاهش میزان بستری شدگان اجرا می‌شود، افزود: هدف از اجرای محدودیت‌های جدید کاهش آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا تا پایان آذر ماه، به میزان حداقل ۳۰ درصد و دستیابی به آمار نزولی حداقل ۵۰ درصد در ۳ ماه آینده است.

استاندار گیلان با اشاره به بیان کارشناسان و محققان علوم بهداشتی مبنی بر آنکه تعطیلی راه حل اصلی مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا نیست، تصریح کرد: همچنان لازم است استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم شکل‌گیری اجتماعات انسانی و دیگر توصیه‌ها مورد توجه باشد.

سفر‌های چند هفته قبل به گیلان، علت روند صعودی کرونا

خطر کرونا را جدی بگیریم

با اجرای محدودیت‌های کرونایی در گیلان، همکاری مردم و اصناف با کادر درمانی استان و تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان گیلان، کاهش آمار افراد مبتلا به کرونا در هفته‌های آینده مورد انتظار است.

حال آنکه فراموشی و غفلت از خطر کرونا، هر زمان احتمال شعله‌ور شدن آتش این ویروس در استان گیلان را به همراه دارد؛ بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان بهترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا است.

گزارش از: سکینه عاشوری پاشاکی

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.