معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد؛

امدادرسانی به بیش از هزار نفر در ۲۴ ساعت گذشته/ فوت ۷ نفر بر اثر سیل

محمدی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق متأثر از حوادث جوی در ۲۴ ساعت گذشته توضیحاتی داد.

محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به امدادرسانی‌ هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: ۶ استان اصفهان، بوشهر، تهران، فارس، هرمزگان و یزد در این مدت متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

او با بیان اینکه در این مدت به ۴۱ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شد، گفت: هزار و ۲۰۲ نفر در این مدت خدمات امدادی دریافت کردند و ۷ نفر نیز (۲ نفر بوشهر و ۵ نفر هرمزگان) فوت کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اسکان اضطراری ٤٢ نفر گفت: از ۷۴ واحد مسکونی آب تخلیه شد و ٧٦ تیم در قالب ٣١٨ نفر به مناطق متأثر سیل و آبگرفتگی اعزام شدند.

محمدی گفت: ١٠ دستگاه چادر، ٢٣٦ تخته پتو، ٨٤ تخته موکت، ١٢٩٥ کیلوگرم نایلون، ٥٧٦ قوطی کنسرو، ٢٥٥ کیلوگرم برنج و ۱۱۹ کیلوگرم روغن در بین نیازمندان اهدا شده است و امدادرسانی در بوشهر و فارس ادامه دارد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به برف و کولاک در ۲۴ ساعت گذشته گفت: در این مدت ١١ استان آذربایجان شرقی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان متأثر از برف و کولاک بودند.

او افزود: ٢٦ تیم امدادی در قالب ٧٧ نفر به مناطق متأثر از برف و کولاک اعزام شدند.

محمدی با اشاره به امدادرسانی در ٢٠ محور کوهستانی، گفت: به ١٨٠ نفر خدمات امدادی ارائه شد و ۵۴ نفر نیز اسکان اضطراری دریافت کردند، همچنین ۲۳ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: امداد و نجات ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار