طرح امنیت غذایی برای پنجمین سال متوالی در هشترود اجرا می‌شود

 مسئول امنیت غذایی شهرستان هشترود گفت: طرح امنیت غذایی با هدف افزایش و پایداری تولید محصولات غلات محور برای پنجمین سال متوالی در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، جاویدان مسئول امنیت غذایی شهرستان هشترود گفت: طرح امنیت غذایی یک طرح ملی بوده و ماهیت آن بهبود امنیت غذایی کشور با افزایش ۲۵ درصدی تولید سیستم‌های مبتنی بر غلات دیم محور در طی ۵ سال زراعی است.

او گفت: با اجرای این طرح در شهرستان هشترود ارقام جدید گندم، جو، نخود و علوفه به سرعت تولید و سطح کشت آن افزایش می‌یابد و دسترسی کشاورزان به بذور ارقام جدید سهل‌تر می‌شود.

جاویدان گفت: همچنین در قسمت به‌زراعی و مدیریت مزارع و توسعه خاک ورزی حفاظتی در مزارع دیم و همچنین بکارگیری تمامی توصیه‌های فنی و مدیریتی در مزارع دیم رشد محسوسی را شاهدیم بطوریکه این طرح به الگوی مناسبی در راستای ترویج شیوه‌های نوین دیم کاری و انتقال یافته‌های تحقیقاتی و دانش روز به مزارع و کشاورزان تبدیل شده است.

در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می‌شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار