رئیس حوزه قضایی مروست گفت: اعضای شورا‌های حل اختلاف بی منت و با تلاش مضاعف نقش بسیار ارزشمند و اثرگذار در صلح و سازش پرونده‌ها دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،احمد زحمتکش، رئیس حوزه قضایی مروست در دیدار با اعضای شورای حل اختلاف شهر مروست، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از امورات مردم در شورا‌های حل اختلاف است کار این مجموعه کمتر از دادگاه‌ها و دادسرا‌ها نیست.

او با اشاره به نقش بسزای شورای حل اختلاف در صلح و سازش پرونده‌ها، اظهار داشت: شورای حل اختلاف در کنار دعوت از مردم به صلح و آشتی، فعالیت‌های مؤثری در جلوگیری از تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضا داشته و با دعوت از مردم به سازش، توانسته نقش موثری در کاهش ورودی پرونده به دادگستری ایفا کند.

زحمتکش تصریح کرد: لزوم تقویت شورا‌ها باید همیشه مورد تاکید باشد و لازمه آن تسلط اعضای شورا‌ها به دانش مربوط به این مجموعه یعنی استفاده از فرهنگ صلح و سازش است.

رئیس حوزه قضایی مروست گفت: صلح و سازش موضوعی کاملاً مستدل براساس آیات و روایات و سیره ائمه معصوم (ع) بوده و همچنین اسلام دینی کاملاً مبتنی بر صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار