آغاز درختکاری و تقویت پوشش گیاهی همزمان با کشور در استان اصفهان

به منظور تحقق اقدام جهش ملی در احیاء و توسعه منابع طبیعی، امروز همزمان با سراسر کشور، اجرای بهینه جنگل کاری در استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان، امروز دراستان اصفهان عملیات بیولوژیک بیابان‌زدایی به مساحت ۵۰۰ هکتار، احیاء و اصلاح مراتع به وسعت پنج هزار و ۴۵۵ هکتار، توسعه و احیای جنگل به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ هکتار، زراعت چوب به مساحت ۴۰۰ هکتار و جنگل کاری اقتصادی با مشارکت مردم به مساحت ۵۵۰ هکتار اجرا می‌شود.
در مجموع برای این طرح‌ها به مساحت ۱۲ هزار و ۳۰۵ هکتار، ۱۳۱ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

امروز همزمان با سراسر کشور در شهرستان نجف آباد جنگلکاری با بذر گونه بادامک به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آغاز خواهدشد که علاوه بر اثرات دراز مدت ازجمله افزایش پوشش جنگلی، تولید اکسیژن برای ۵۴ هزار نفر در سال، ترسیب کربن سالانه به میزان ۴۲۰ هزار تن، حفاظت خاک به میزان ۲۷ هزار تن در سال، نفوذ آب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، ایجاد پناهگاه حیات وحش و افزایش تنوع زیستی در فلور مناطق اجرایی را به همراه خواهد داشت.

در کوتاه مدت با توجه به حفر گوده‌ها به ابعاد یک متر مکعب، توانایی مهار یک متر مکعب آب در هر نوبت بارندگی به ازای هر گوده و در مجموع مهار یک میلیون و هشتاد هزار مترمکعب را خواهد داشت و علاوه بر نفوذ آب در بالادست حوضه‌ی آبخیز با ذخیره رطوبت کافی در زیر گود‌ها ضمانت بقای نهال‌های حاصل از بذر کاری را در فصول گرم سال فراهم خواهد کرد.
همچنین با کنترل رواناب‌های سطحی در بالادست موجب جلوگیری از بروز سیلاب و خطرات ناشی از آن خواهد شد.

امروز عملیات بیولوژیک بیابان زدایی به مساحت ۳۵ هزار هکتار، اصلاح و احیاء مراتع به مساحت ۹۰ هزار هکتار، توسعه و احیاء جنگل در وسعت ۴۷ هزار هکتار، توسعه زراعت چوب به مساحت ۳۰ هزار هکتار، جنگل کاری اقتصادی با مشارکت مردم در وسعت ۳۰ هزار هکتار و در مجموع ۲۳۲ هزار هکتار اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.