دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: گرد و غبار‌ها بستگی به شرایط جوی دارند و برخی از جریان‌ها قابل پیش بینی نیستند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی‌های زیست محیطی که در طی چند سال اخیر انجام شد، برای اولین بار مشخص شد که ۲۳ استان کشور درگیر پدیده گرد و غبار هستند و در برنامه جامع ملی که نوشته شد سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با پدیده گرد و غبار و تقویت شبکه انتقال و توزیع برق کشور از محل صندوق توسعه ملی هزینه شد.

در میان این مجموع اعتبار ۷ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال به استان خوزستان اختصاص پیدا کرده است، که تخصیص این اعتبار سبب کاهش ۴۰ درصدی روز‌های ناسالم و افزایش ۱۶۰ درصدی روز‌های پاک و قابل قبول بوده است.

این درحالی است که علی محمد طهماسبی دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره تصریح کرد:  سال قبل ۱۰۰ میلیون یورو برای مقابله با گرد و غبار کشور داشتیم، اما امسال در مصوبه ابلاغی به ۲۰ میلیون یورو رسیده است، که حدود ۱۱ میلیون یورو آن به بحث برق و توازن مناطق محروم اختصاص داده شده است.

او با بیان اینکه اعتبار مقابله با این پدیده به هر استان بر مبنای میزان غبار خیزی اختصاص داده می‌شود، گفت: گرد و غبار‌ها بستگی به شرایط جوی دارند و برخی از جریان‌ها قابل پیش بینی نیستند، به صورت مثال در روزهای گذشته گرد و غباری در استان خوزستان داشتیم که بعد از ۲۰ دقیقه برطرف شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار