استاندار ایلام خبر داد؛

لزوم پای کار آمدن عراق برای فعال شدن بازارچه‌های مرزی ایلام

سلیمانی‌دشتکی بر لزوم پای کار آمدن مسئولان عراقی برای فعال شدن بازارچه‌های مرزی ایلام از جمله چیلات و چنگوله تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در دیدار با رحمانی فضلی وزیر کشور به همراه علیزاده نماینده مردم استان در مجلس، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استان در حوزه‌های مختلف به ویژه در بحث کرونا، گفت: اگر چه در دو سه هفته گذشته شرایط بسیار سختی در وضعیت ابتلا و تعداد فوتی‌ها در استان تجربه کردیم، اما خوشبختانه این روند به سبب اعمال محدودیت‌ها و همراهی بسیار خوب مردم و عوامل درگیر در ستاد استانی مبارزه با کرونا تعدیل شده است.

استاندار ایلام در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از نظر مساعد وزیر در حوزه تقسیمات کشوری، عنوان کرد: به رغم سخت گیری و ضابطه مندی قوی دولت در این حوزه، شاهد دستاورد‌های بسیار خوبی، چون تبدیل دشت عباس به بخش، هلیلان و اخیراً هم چوار به شهرستان در استان ایلام بودیم.

او در ادامه خواستار به سرانجام رسیدن تبدیل دهستان آسمان آباد به بخش شد و افزود: این موضوع نیز از خواسته‌ها و مطالبات مهم و دیرینه مردم این منطقه از استان است که انشاءالله با نظر مساعد مسئولان مربوطه به سرانجام برسد.

او اعلام کرد: در اینجا لازم است از مجموعه مسئولان به ویژه در حوزه تقسیمات کشوری و وزیر محترم کشور تقدیر و تشکر داشته باشم.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه خواستار تحرک تجاری ایران با کشور عراق شد و ادامه داد: با توجه به آماده بودن زیرساخت‌های گذرگاه‌ها و بازارچه‌های چیلات و چنگوله خواستار پای کار آمدن طرف عراقی هستیم.

او همچنین در این نشست در خصوص مسائل مختلف توسعه‌ای استان، مباحث بازارچه‌های مرزی، انسداد مرزی، صادرات و واردات، پروژه‌های اقتصادی مناطق مرزی و … با وزیر کشور بحث و گفتگو کرد.

در این نشست بهزاد علیزاده نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز خواسته‌ها و مطالبات مردمی در حوزه انتخابیه جنوبی استان را پیگیری کرد.

در این نشست وزیر کشور ضمن قدردانی از پیگیری‌های استاندار ایلام در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های مرزی و تقسیمات کشوری نسب به خواسته‌ها و مطالبات مطرح شده توسط استاندار ایلام و نماینده استان در مجلس شورای اسلامی قول مساعد و پیگیری لازم را داد و ابراز امیدواری کرد که با به سرانجام رسیدن این امور شاهد تحول و توسعه بیشتر در استان باشیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.