بررسی افتتاح گذرگاه مرزی جدیدی میان ایران و عراق

عراق بازگشایی یک گذرگاه جدید با ایران را در مرز حلبچه مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه موازین نیوز، هیئتی از منطقه کردستان عراق امروز با رئیس کمیته گذرگاه‌های مرزی دولت مرکزی عراق در بغداد در خصوص موضوع لزوم راه اندازی یک گذرگاه مرزی جدید با ایران دیدار کرد.

«عمر الوائلی» رئیس هیئت گذرگاه‌های مرزی امروز دوشنبه اعلام کرد افتتاح گذرگاهی مرزی در حلپچه، گامی برای مسدود کردن گذرگاه‌های غیر رسمی در اقلیم کردستان به شمار می‌رود.

این هیئت در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرتیپ «عمر عدنان الوائلی» رئیس هیئت گذرگاه‌های مرزی در مقر این هیئت، میزبانی هیئت اعزامی رسمی از استان حلبچه در اقلیم کردستان بود، به طوری که در این دیدار وائلی بر اهمیت ارتباط مداوم میان دولت فدرال و اقلیم کردستان به منظور نزدیکی کردن دیدگاه‌ها و این که همگان از نام عراق یکپارچه سخن بگویند، تأکید کرد.

در این دیدار همچنین درخواست هیئت کردستان عراق درباره افتتاح گذرگاهی مرزی با کشور همسایه، ایران به منظور مبادلات تجاری مورد بررسی قرار گرفت که فرصت واقعی برای اهالی حلبچه از طریق ایجاد اشتغال و بهبود اوضاع معیشتی آن‌ها با غلبه بر بیکاری است.

رئیس کمیته گذرگاه‌های مرزی عراق در ادامه تاکید کرد: افتتاح یک گذرگاه مرزی که در چارچوب کار گذرگاه‌های مرزی دولت که مطابق با ضوابط گمرکی فعالیت کند، بدون شک یک موفقیت واقعی برای حضور کمیته گذرگاه‌های مرزی در این گذرگاه‌ها و گامی برای بستن گذرگاه‌های غیررسمی است که تبعات منفی برای گذرگاه‌های رسمی در بر دارد.

عمر الوائلی در ادامه تأکید کرد کمیته گذرگاه‌های مرزی، موضوع افتتاح این گذرگاه‌ها را نزد مراجع عالی مطرح خواهد کرد تا توصیه‌ها و اقدامات لازم برای اعزام تیم‌های فنی به مکان پیشنهادی برای انجام این مسأله صورت پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار