توقیف کشتی ترکیه‌ای از سوی نیروهای خلیفه حفتر

نیروهای ارتش ملی لیبی اعلام کردند یک کشتی متعلق به ترکیه را که با پرچم جامائیکا در حال حرکت به سوی بندر مصراته بود توقیف کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی نیرو‌های مستقر در شرق لیبی روز دوشنبه اعلام کرد این نیرو‌ها یک کشتی ترکیه را که با پرچم جامائیکا در حال حرکت به سمت بندر مصراته در غرب لیبی بود، توقیف کرده اند.

 این حادثه به عنوان یک تنش احتمالی تازه در جنگ لیبی پس از هفته‌ها آتش بس به حساب می‌آید.

ترکیه حامی خارجی اصلی "دولت وفاق ملی" مستقر در غرب لیبی است. سال هاست این دولت، که توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده، درگیر مبارزه با "ارتش ملی لیبی" مستقر در شرق این کشور است.

احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی، اعلام کرد این کشتی باری تجاری با نام مبروکه Mabrouka حامل ۱۷ خدمه از جمله ۹ تبعه ترکیه بود و این که کانتینر‌های آن هنوز بازرسی نشده است. وی افزود نیرو‌های دریایی ارتش ملی لیبی این کشتی را نزدیک بندر شرقی درنه متوقف کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه برای اظهار نظر در این خصوص در دسترس نبود.

دولت وفاق ملی و ارتش ملی لیبی ماه اکتبر موافقتنامه آتش بس امضا کردند و سازمان ملل برای گفتگو‌های سیاسی با هدف برگزاری انتخابات در سال آینده به عنوان راه حلی برای جنگ طولانی مدت در این کشور تلاش می‌کند. این در حالی است که دو طرف از خارج کردن نیرو‌های خود از خط مقدم، براساس آتش بس، خودداری کرده اند.

پیشتر روز دوشنبه مسماری ترکیه را به قرار دادن تسلیحات و جنگجو در اختیار دولت وفاق ملی لیبی متهم کرد. ارتش ملی لیبی مورد حمایت روسیه، امارات عربی متحده و مصر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار