قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، با اشاره روند نوسان قیمت مرغ در سطح ملی گفت: هم‌اکنون مرغ به صورت یک نرخ در استان عرضه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسن شمسی‌پور معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصوب مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام کرده است.

او افزود: ستاد تنظیم بازار کشور و معاون اقتصادی رئیس جمهوری، زنجیره جوجه ریزی، تولید، عرضه و کشتار عمده مرغ را به سازمان جهاد کشاورزی و توزیع را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها سپرده اند.


بیشتر بخوانید


شمسی‌پور اضافه کرد: در همین راستا یک گروه کارشناسی با عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دادگستری، استانداری و بازرسی، بر روند توزیع مرغ در بازار و جلوگیری از تخلف در این حوزه تشکیل و فعال شده است.

او قیمت عرضه مرغ در چهارمحال و بختیاری را تاثیرپذیر از استان اصفهان دانست و ادامه داد: در روز‌های گذشته قیمت مرغ در اصفهان تا ۳۵۰ هزار ریال و در این استان تا ۳۰۰ هزار ریال نوسان داشت.

شمسی پور گفت: مرغداران متعهد شده‌اند تا به ازای دریافت سویا و سایر نهاده‌های دامی، مرغ تولیدی خود را با قیمت مصوب رسمی عرضه کنند.

او با اشاره به کمشدن خرید مرغ در بازار افزود: پیشتر روزانه ۸۰ تن مرغ کشتار می‌شد که اکنون در یک دوره ۳۰ تا ۴۰ روزه به زیر ۴۰ تن کاهش یافته است.

شمسی‌پور اضافه کرد: البته این میزان کشتار بدون احتساب مرغ مورد نیاز شهرستان‌های بروجن، لردگان و خانمیرزا است.

او افزود: برای تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری در ۲ ماه گذشته ۳۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم توزیع شد.

شمسی پور تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ تن مرغ منجمد دیگر با همان قیمت در بازار استان در حال توزیع است.

او ادامه داد: ۷۰ تن سهمیه جدید مرغ منجمد برای تنظیم بازار استان اختصاص یافته که به زودی توزیع می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
با سلام بلداجی که گوشت قرمز 140هزار و مرغ 30هزار فروخته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
کجا 20400 میدن ؟