آزادی جوانترین زندانی همدان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی جوانترین زندانی این استان پس از تحمل سه و نیم سال حبس با کمک ستاد دیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یدالله روحانی منش,مدیرعامل ستاد دیه استان همدان این پسر جوان که متولد سال ۶۹ است با قرض گرفتن از دوستان و آشنایان اقدام به اجاره مغازه در داخل شهر و راه اندازی مغازه فروش تلفن همراه کرده بود.

او ادامه داد: فروش اقساطی و چکی تلفن همراه به مشتریان و پاس نشدن چک‌ها و پرداخت نشدن به موقع اقساط موجب ناتوانی این جوان در ادامه فعالیت شد.

مدیرعامل ستاد دیه همدان اضافه کرد: در نهایت به علت تاخیر در پرداخت بدهی، با شکایت ۱۰ نفر، این جوان ۳۰ ساله اواخر اردیبهشت سال ۹۶ راهی زندان همدان شد.

روحانی منش گفت: میزان بدهی این زندانی ۳۷۶ میلیون تومان بود که ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آن را شاکیان بخشیدند و  همچنین میزان آورده محکوم ۲۷ میلیون تومان بوده است.

او اضافه کرد: ۷۰ میلیون تومان از بدهی این مددجو از سوی ستاد دیه به صورت بلاعوض تامین و پرداخت شد و مابقی بدهی نیز قسط بندی شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: ۲۴۲ نفر به علت ناتوانی در پرداخت بدهی هم اینک در زندان به سر می‌برند که هشت تن از آن‌ها زن هستند و همچنین ۲۰۷ تن از زندانیان محکوم مالی، ۲۹ زندانی مهریه و ۶ زندانی ناتوان در پرداخت دیه هستند.

روحانی منش افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ۱۶۳ زندانی شامل ۱۵۷ مرد و ۶ زن با بدهی ۴۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.