مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی:

دستگاه‌های خدمات رسان و امدا‌ی تجهیز شده اند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: همه دستگاه های خدمات رسان و امدادی استان برای مواجه شدن با شرایط جوی نامناسب آماده هستند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   جواد نظری مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه در طول سال اقدامات مستمری در ستاد مدیریت بحران برای شرایط جوی بحرانی صورت می گیرد که توسط دستگاه ها‌ی خدمات رسان و امدا‌ی انجام می شود، گفت: اخیرا نوزدهمین جلسه ستاد مدیریت بحران را برگزار کردیم.


بیشتر بخوانید



نظری گفت: در جلسات مقرر شد در حوزه راهداری دستگاه راهداری متعهد شد تمامی پل‌ها و تقاطع‌ها یی که تحت مدیریت اداره کل راهداری است، نسبت به پاکسازی آن‌ها اقدام کند.

او افزود: همچنین شناسایی نقاط پر خطر در سطح استان صورت گرفت و عملیات اجرایی به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و در بحث سوخت نیاز استان تامین شده است.

نظری با بیان اینکه دستگاه‌های خدماتی ملزم شده اند برای برق اضطراری و سوخت جایگزین آمادگی لازم را داشته باشند گفت: در حوزه اورژانس هوایی نیز با استقرار اورژانس هوایی و بالگردی که در اختیار هلال احمر هست به لحاظ حوادث در نقاط دور دست استان مشکلی وجود ندارد.

نظری با اشاره به اینکه از اعتبارات مدیریت بحران کمک گرفته شده و دستگاه‌ها تا حدودی تجهیز شده اند گفت: در حوزه راهداری و ماشین آلاتِ به روز و دستگاه‌های جدید، هنوز از استاندارد‌ها فاصله داریم.

او افزود: شناسایی نقاط پر خطر در سایر حوزه‌ها انجا گرفته است، اما در بحث سیلاب، دو شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان به صورت ویژه و در الویت بررسی شده اند و بیست پل اضطراری شناسایی و در گام اول پنج پل امسال مرحله اجرایی آن آغاز شده است که با بهره برداری از آن‌ها مشکلی برای امداد رسانی نخواهیم داشت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه درزمینه آگاه سازی و اطلاع رسانی از ظرفیت دهیاری‌ها و شورا‌ها استفاده شده است ادامه داد: طبق پیش بینی‌های اداره هواشناسی بارش نرمالی در زمستان امسال خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سال آبی استان را با بارش‌های دیر رس پاییزی شروع کردیم گفت: در خصوص بارش‌ها به آمار نرمال پاییزی نزدیک شدیم.

بیجندی گفت: هواشناسی با صدور هشدار‌هایی رنگی در قالب زرد و نارنجی و قرمز سعی می کند به مردم اطاعات لازم را به موقع بدهد.

او افزود: اگر سازمان هواشناسی در حوزه پدیده‌های جوی تجهیز شود و بتواند هشدار‌ها و آگاهی رسانی را در اصرع وقت به بهترین نحو انجام دهد میتوان از بسیاری از بحران‌ها کم شود و اثرات آن را کاهش دهد.

اوبا اشاره به تنوع آب و هوایی و اقلیمی استان افزود: نیاز است در استان هواشناسی پیشرفته‌تر و بهتری داشته باشیم.

بیجندی گفت:فاز اول سامانه هشدار سیل در استان راه اندازی شده است وامیدواریم بتوانیم در زمستان امسال به مدیریت پدیده سیل کمک کنیم.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.