کشته شدن ۷۰۰ غیر نظامی افغانستان در سال ۲۰۱۹ در حملات آمریکا

در گزارش محققان دانشگاه براون آمده است که تنها در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۰۰ غیر نظامی در حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان کشته شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در گزارش محققان دانشگاه براون در ایالات متحده که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است که تنها در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۰۰ غیر نظامی در حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان کشته شده‌اند.

در این تحقیق آمده است که شمار غیر نظامیان افغانستان که در حملات هوایی آمریکا و متحدانش کشته شده‌اند، از سه سال پیش تاکنون ۳۳۰ درصد افزایش یافته است.

گروه تحقیقاتی «هزینه‌های جنگ» در دانشگاه براون، دلیل افزایش شمار تلفات غیر نظامی در افغانستان را تعدیل دستورالعمل‌های نظامی دانسته است. به گفته پژوهشگران، هرچند کاهش شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان منجر به افزایش حملات هوایی شده، اما به نظر می‌رسد که یکی از دلایل این امر افزایش فشارها بر گروه طالبان برای تن دادن به مذاکرات صلح باشد.

در گزارش گروه تحقیقاتی «هزینه‌های جنگ» آمده است که نیروی هوایی افغانستان اکنون بیش از هر زمان دیگری به غیرنظامیان افغانستان آسیب می‌زند.

به گفته پژوهشگران دانشگاه براون در نیمه اول سال جاری میلادی ۸۶ غیرنظامی در حملات هوایی ارتش افغانستان کشته و ۱۰۳ نفر نیز مجروح شده‌اند.

حملات هوایی آمریکا در افغانستان پس از دستیابی به توافق صلح با طالبان در ابتدای سال جاری میلادی کاهش یافته است.

این در حالی است که یافته‌های محققان دانشگاه براون نشان می‌دهد که ارتش افغانستان پس از توافق صلح آمریکا با گروه طالبان، حملات هوایی خود را افزایش داده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار