هواپیماهای بدون سرنشین امدادی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

محققان موفق به استفاده از هوش مصنوعی در یک هواپیمای بدون سرنشین شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که هواپیماهای بدون سرنشین توسعه بسیار چشمگیری داشته‌اند و بسیاری از آن‌ها بدون نیاز به هدایت توسط کاربران پرواز کرده و ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند. به تازگی نیز اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند نوعی هواپیمای بدون سرنشین طراحی شده که برای یافتن افراد گم شده در جنگل و کوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خبر در یکی از معتبرترین مجلات جهان منتشر شد و اعلام می‌کرد این نوع هواپیماهای بدون سرنشین از هوش مصنوعی برای پرواز استفاده می‌کنند و دوربین حرارتی نصب شده در این هواپیماها می‌تواند به سادگی حضور یک فرد در محیط را تشخیص دهد.

استفاده از این هواپیماها نیز به این صورت است که هنگامی که کوهنوردان یا مردم عادی در منطقه‌ای گم شوند، تیم نجات با استفاده از دوربین‌های حرکتی نصب شده روی هواپیمای بدون سرنشین مکان فرد را پیدا کرده و به سرعت وارد عمل می‌شوند. در حال حاضر مشکل هوش مصنوعی استفاده شده در این هواپیماها این است که دوربین مورد استفاده توسط آن توانایی دید بسیار دقیق در مکان‌هایی که دارای پوشش گیاهی متراکم یا خاک بسیار شدید است را ندارد.

هواپیماهای بدون سرنشین امدادی

هوش مصنوعی استفاده شده در هواپیماهای امدادی بهبود خواهد یافت

در حال حاضر تلاش تیم سازنده این هواپیما معطوف بر بهبود هوش مصنوعی استفاده شده در این هواپیما است و این تیم قصد دارد در آینده‌ای نزدیک هوش مصنوعی این هواپیما را تا جایی ارتقا دهد که بتواند با ترکیب سریع‌تر تصاویر یک منطقه، به راحتی روی آن منطقه مسلط شده و با سرعت بیشتر فرد مورد نظر را پیدا کند.

گفتنی است در این هواپیماها از روش AOS استفاده شده است که یک روش تصویر برداری با زمینه حرارتی است و با استفاده از هوش مصنوعی موجود در آن تصاویر را کنار هم گذاشته و پس از بررسی دما، فرد را پیدا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.