امکان استفاده از هوش مصنوعی به جای اپراتور رادیولوژی وجود دارد

بر اساس مقاله‌های منتشر شده ظاهرا هوش مصنوعی به قدری پیشرفت کرده که می‌توان از آن به جای اپراتورهای رادیولوژی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمبود افراد متخصص در تصویربرداری پزشکی در بیمارستان‌ها موضوعی بود که سال‌ها پزشکان را درگیر کرده بود و با شیوع ویروس کرونا در جهان این کمبود بیش از پیش خود را نشان داد. برای مثال در کشور انگلستان ۸۵۰ هزار دستگاه تصویر برداری MRI و CT Scan در حال استفاده است، اما با این وجود بیماران برای تصویربرداری حداقل دو ماه برای مشاوره در نوبت و حدود سی روز برای نتیجه گیری منتظر خواهند ماند.

اما به تازگی اخباری در فضای مجازی از سوی یک محقق جهانی منتشر شده است که اعلام می‌کند استفاده از هوش مصنوعی برای تصویربرداری می‌تواند مشکل کمبود ابزار تصویر برداری را تا حد بسیار زیادی برطرف کند. فناوری هوش مصنوعی می‌تواند کمبود نیرو‌های متخصص را جبران کند و به جای اپرتور‌های رادیولوژی از بیمار تصویر برداری کند.

هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی برای مشاهده نتایج تصویربرداری

علاوه بر این از هوش مصنوعی می‌توان برای تشخیص ناهنجاری‌های بیماری استفاده کرد، برای مثال پس از تصویر برداری ممکن است پزشک نتواند به خوبی بیماری موجود در بدن فرد را تشخیص دهد و به وی اعلام می‌کند که بار دیگر از بدن خود تصویر برداری کند. اما هوش مصنوعی می‌تواند به راحتی و با سرعت باورنکردنی بیماری فرد را پیدا کند و حتی نیازی به بررسی تصویر گرفته شده توسط پزشک نباشد.

در حال حاضر از این فناوری به طور رسمی استفاده نمی‌شود و تا نوامبر سال ۲۰۲۰ تنها استفاده از هوش مصنوعی در موارد پزشکی به بررسی درست اسکن‌های گرفته شده توسط کاربران مربوط می‌شود. با این حال انتظار می‌رود در آینده‌ای بسیار نزدیک از این فناوری بسیار بزرگ به طور رسمی در موارد پزشکی استفاده شود چرا که توانایی هوش مصنوعی و ربات‌ها در عمل‌های جراحی نیز اثبات شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار