لیگ قهرمانان اروپا؛

پرده آخر از نمایش مرحله گروهی لیگ قهرمانان / روز سرنوشت ساز برای رئال و اینتر

مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امروز (چهارشنبه) با برگزاری ۸ بازی به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شب دوم مسابقات هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امروز (چهارشنبه) از ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه آغاز می‌شود و با برگزاری ۸ بازی در گروه‌های اول تا چهارم پرونده دور گروهی مسابقات فصل ۲۱-۲۰۲۰ بسته خواهد شد.

بازی‌های مرحله گروهی در این ۴ گروه در حالی وارد هفته ششم شده که تکلیف بعضی از تیم‌ها مشخص شده است. ۴ تیم بایرن مونیخ از گروه A، منچسترسیتی و پورتو از گروه C و لیورپول از گروه D صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرده اند. علاوه بر این، امشب آخرین فرصت برای برخی دیگر از تیم‌ها است که خود را به جمع ۱۶ تیم برتر دور حذفی برسانند.

در گروه اول تا چهارم، تیم‌هایی که این هفته فرصت دارند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، عبارتند از:

گروه A: اتلتیکومادرید، سالزبورگ
گروه B: مونشن گلادباخ، شاختار دونتسک، رئال مادرید، اینترمیلان
گروه D: آتالانتا، آژاکس

در بین تیم‌هایی که امشب به میدان می‌روند، ۳ تیم لوکوموتیو مسکو، المپیاکوس و مارسی با وجود این که نمی‌توانند به مرحله یک هشتم نهایی راه یابند، اما می‌توانند با قرار گرفتن در رتبه سوم گروه‌های خود جواز حضور در لیگ اروپا را به دست آورند.

میتیلند دانمارک هم دیگر تیمی است که تکلیفش از قبل مشخص شده است، این تیم تحت هر شرایطی قعرنشین گروه D خواهد بود.

مسابقات امشب با دیدار‌های گروه D آغاز می‌شود جایی که به طور هم‌زمان از ساعت ۲۱:۲۵ آژاکس آمستردام میزبان آتالانتا و میتیلند دانمارک هم میزبان لیورپول انگلیس خواهد بود.

  • از این گروه لیورپول به عنوان تیم صدرنشین راهی دور یک هشتم نهایی شده است.
  • آتالانتا اگر برابر آژاکس شکست نخورد، می‌تواند به جمع ۱۶ تیم برتر صعود کند.
  • آژاکس در صورتی که بتواند آتالانتا را شکست بدهد صعود خواهد کرد.
  • میتیلند تحت هر شرایطی تیم چهارم این گروه خواهد بود.

برنامه ۶ بازی دیگر امشب به شرح زیر است:
گروه A

در این گروه ۲ دیدار به طور هم‌زمان از ساعت ۲۳:۳۰ برگزار خواهد شد که طی آن‌ها بایرن مونیخ میزبان لوکوموتیو مسکو خواهد بود و سالزبورگ در خانه به مصاف اتلتیکو مادرید می‌رود.

از این گروه بایرن مونیخ ۱۳ امتیازی با اقتدار به عنوان تیم صدرنشین راهی دور بعد شده است و حالا رقابت اصلی برای مشخص شدن دومین تیم صعود کننده بین اتلتیکو مادرید ۶ امتیازی و سالزبورگ اتریش ۴ امتیازی است.

  • اگر اتلتیکو مادرید برابر سالزبورگ شکست نخورد راهی دور حذفی می‌شود، اما اگر در این بازی شکست بخورد با قرار گرفتن در رتبه سوم راهی مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا خواهد شد.
  • سالزبورگ اگر بتواند اتلتیکو مادرید را شکست دهد به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهد کرد.
  • اگر سالزبورگ برابر اتلتیکو به تساوی دست پیدا کند، در رتبه سوم جای می‌گیرد. در صورتی که سالزبورگ برابر اتلتیکو شکست بخورد و لوکوموتیو مسکو هم نتواند بایرن را شکست بدهد، سالزبورگ بازهم در رتبه سوم قرار گرفت.
  • لوکوموتیو شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی را ندارد، اما اگر این تیم بایرن مونیخ را شکست بدهد و سالزبورگ نتواند اتلتیکو مادرید را شکست بدهد تیم روسی سوم خواهد شد.

گروه B

کلافی سر در گم، روز سرنوشت برای زیدان و کونته

در این گروه هم ۲ دیدار به طور هم‌زمان از ساعت ۲۳:۳۰ برگزار خواهد شد. اینتر میلان ایتالیا در ورزشگاه جوزپه مئاتزا پذیرای شاختار دونتسک اوکراین خواهد بود. رئال مادرید هم در سانتیاگو برنابئو میزبان مونشن گلادباخ آلمان است.

وضعیت این گروه در هفته پنجم رقابت‌ها با شکست رئال مادرید برابر شاختار دونتسک و پیروزی اینتر میلان برابر مونشن گلادباخ صدرنشین، پیچیده‌تر از قبل شد به طوری که حالا در شب آخر هر ۴ تیم شانس صعود به دور حذفی را دارند.

در حال حاضر در این گروه بورسیا مونشن گلادباخ با ۸ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های شاختار دونتسک و رئال مادرید ۷ امتیازی و براساس تفاضل گل به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند و اینترمیلان با ۵ امتیاز تیم چهارم این گروه است.

شرایط صعود تیم‌ها در این گروه هم پیچیده است:

  • اگر بورسیا مونشن‌گلادباخ در دیدار برابر رئال مادرید شکست نخورد یا اگر شاختار و اینتر با هم برابر شوند، تیم آلمانی به دور حذفی صعود خواهد کرد.
  • مونشن‌گلادباخ با شکست رئال مادرید صدرنشین گروه دوم خواهد شد. این تیم آلمانی تحت هیچ شرایطی به رتبه‌ای کمتر از سوم سقوط نخواهد کرد.
  • شاختار اگر بتواند اینترمیلان را شکست دهد راهی دور بعد می‌شود یا اگر هر ۲ بازی این گروه مساوی شود، باز هم تیم اوکراینی راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد.
  • اگر شاختار اینترمیلان را شکست دهد و مونشن‌گلادباخ نتواند رئال‌مادرید را ببرد تیم اوکراینی صدرنشین خواهد شد.
  • اگر شاختار برابر اینتر شکست بخورد و رئال مادرید برابر مونشن‌گلادباخ شکست نخورد، تیم اوکراینی در رتبه چهارم این گروه قرار خواهد گرفت.
  • رئال مادرید اگر بتواند بورسیا مونشن‌گلادباخ را شکست بدهد راهی دور حذفی خواهد شد، یا اگر رئال برابر تیم آلمانی مساوی کند و شاختار به اینتر ببازد شاگردان زیدان راهی دور یک هشتم نهایی خواهند شد.
  • اگر رئال مادرید بتواند مونشن‌گلادباخ را شکست دهد و شاختار نتواند از پس اینتر برآید، مادریدی‌ها صدرنشین گروه خواهند شد. اگر هر ۲ تیم شاختار و رئال مادرید شکست بخورند، رئال چهارم خواهد شد.
  • اینترمیلان اگر بتواند شاختار را شکست بدهد و رئال مادرید به مونشن‌گلادباخ ببازد، نراتزوری‌ها (لقب اینتر) راهی دور حذفی خواهند شد. اینترمیلان اگر نتواند شاختار را شکست دهد چهارم خواهد شد.

گروه C

۲ دیدار این گروه هم به طور هم‌زمان از ساعت ۲۳:۳۰ برگزار خواهد شد. المپیاکوس یونان در ورزشگاه "کارایسکاکیس" به مصاف یاران مهدی طارمی در پورتوی پرتغال می‌رود و در بازی دیگر منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد برابر تیم المپیک مارسی صف آرایی خواهد کرد.

از این گروه تیم‌های منچسترسیتی و پورتو به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی دور یک هشتم نهایی شده اند و رقابت اصلی بین المپیاکوس و المپیک مارسی بر سر عنوان سومی گروه و راهیابی به لیگ اروپا است.

  • اگر امتیاز تیم‌های المپیاکوس و المپیک مارسی برابر شود تیم یونانی به دلیل قانون بازی رو در رو و گل زده در خانه حریف در رتبه سوم قرار خواهد گرفت.
  • مارسی برای اینکه در رتبه سوم قرار بگیرد باید امتیاز بیشتری نسبت به المپیاکوس جمع‌آوری کند.

طارمی و فرصت گلزنی در لیگ قهرمانان

با توجه به صعود پورتو و تشریفاتی بودن بازی این تیم مقابل المپیاکوس ممکن است مهدی طارمی که در بازی‌های قبلی لیگ قهرمانان نیمکت نشین بود و دقایق کمی فرصت بازی پیدا می‌کرد، از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان برود به خصوص این که مهاجم ملی پوش کشورمان در هفته‌های اخیر در لیگ پرتغال خود را به ترکیب اصلی پورتو تحمیل کرده و حتی برای تیمش گل هم زده است.

حالا این بهترین فرصت برای طارمی خواهد بود که در ورزشگاه "کارایسکاکیس" آتن گلزنی در لیگ قهرمانان را نیز به ویترین افتخارات خود اضافه کند.


بیشتربخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار