واحد بخار سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از انجام تعمیرات میاندوره‌ای آماده بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عبدالرضا محمودی رستمی مدیر امور تعمیرات نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت:تعمیرات واحد بخار سیکل ترکیبی نیروگاه  نکا طبق برنامه زمانبندی و به منظور آمادگی حداکثری برای تولید آغاز و پس از ۱۰ روز عملیات فشرده تعمیراتی، واحد در اختیار امور بهره برداری قرار گرفت.

او افزود: در این تعمیرات علاوه بر انجام فعالیت‌های معمول در تعمیرات میاندوره ای، اقداماتی در بخش‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق واحد صورت پذیرفت.

محمودی مهمترین فعالیت‌های انجام شده در بخش مکانیک را رفع نشتی از مسیر اچ پی اواپراتور بویلر ۲، بازدید و خارج نمودن باراسکرینها، دم گیت گذاری ورودی آب دریا و تخلیه کانال کولینگ، بازدید و انجام تست‌های غیر مخرب بر روی پره‌های ردیف آخر توربین فشار ضعیف، انجام تعمیرات اساسی بر روی دبریس فیلتر جنوبی، برشمرد.

او اقدامات صورت گرفته در بخش الکتریک را بازدید و سرویس اسلیپ رینگ و نقطه صفر خروجی ژنراتور توربین بخار، بازدید و سرویس ترانس نوترال و PT‌های ژنراتور، بازدید، تمیزکاری و آچارکشی از سمت ولتاژ پایین و ولتاژ بالا ترانس اصلی، ترانس تغذیه داخلی و ترانس‌های تغذیه از پست ۴۰۰ کیلو ولت واحد بخار و تست حفاظت‌های آن در بخش روغنکاری سالن توربین اعلام کرد.

واحد‌های گازی این نیروگاه از روز پانزدهم آبان ماه بدلیل افزایش مصارف گاز در بخش‌های خانگی و عدم تخصیص سهمیه سوخت گاز از مدار خارج شدند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.