برگشت ۴۴ هزار خودرو از مبادی ورودی شهرستان‌های مازندران

۴۴ هزار خودرو در اجرای طرح محدودیت‌های تردد در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی استان برگشت داده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و در راستای تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت تردد در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی از اول آذرماه امسال در استان به اجرا درآمد.

او از اجرای این طرح در ۵۶ نقطه از مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: در مازندران پنج شهرستان دارای وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها دارای وضعیت نارنجی هستند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه از آغاز اجرای این طرح تاکنون بیش از ۴۴ هزار دستگاه خودرو از مبادی ورودی شهر‌های استان برگشت داده شدند، گفت: طی این مدت بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ خودرو به دلیل نقض قوانین و مقررات مربوط به محدودیت‌های ترافیکی در شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان اعمال قانون شدند.

او با بیان اینکه این محدودیت‌ها شامل خودرو‌های امدادی و درمانی، انتظامی، حمل بار و مسافر نمی‌شود، افزود: ممنوعیت‌های تعیین شده برای کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آن‌ها با محل کار آن‌ها در یک نقطه قرار ندارد، هموطنانی که نوبت عمل جراحی دارند و افرادی که دارای احضاریه زمان حضور در موعد مقرر تعیین شده هستند با ارائه مدارک مثبته شامل نخواهد شد.

سردار میرزایی همچنین از اعمال محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۱:۰۰ شب تا ۴:۰۰ بامداد در شهر‌ها خبر داد و گفت: با استفاده از دوربین‌های پایش تصویری نسبت به نظارت و کنترل شهر‌ها توسط پلیس راهور اقدام و در صورت مشاهده خودرو‌ها نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد.

او از سایر خودرو‌هایی که قصد تردد‌های بین شهری را دارند، خواست: برای تردد در شهر‌های فاقد کنارگذر و یا کمربندی از معابر شهری که برای این منظور در نظر گرفته شده، بدون هرگونه توقف در طول مسیر اقدام کنند.

سردار میرزایی با اشاره به اجرای طرح بازدید از واحد‌های صنفی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان، افزود: در این راستا با همکاری کارشناسان اداره صمت، بهداشت و درمان و اصناف از ۱۰ هزارو ۳۰۵ واحد صنفی سطح استان بازدید شد که ۴۵۶ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های صادره پلمب شدند.

فرمانده انتظامی مازندران از همکاری خوب شهروندان، کسبه‌ها و رانندگان وسایل نقلیه در اجرای هرچه بهتر این طرح با پلیس قدردانی کرد و گفت: پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم ملی و همگانی است و هم افراد جامعه در راستای پیشگیری از این بیماری باید به وظیفه شهروندی خود عمل کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.