آیا «قره‌سو» و «راوند» در بودجه ۱۴۰۰ جای می‌گیرند؟

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواست اعتبار موردنیاز برای نجات رودخانه‌های «قره‌سو» در شهر کرمانشاه و «راوند» در اسلام آبادغرب را در بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه نجات قره‌سو و راوند ۲ رودخانه مرده استان بدون تامین اعتبار قابل انجام نیست، گفت : تقاضا داریم صدای محیط زیست و سلامت زیست‌مندان به نمایندگان مردم این استان برسد و برای تکمیل تصفیه خانه کرمانشاه در جهت نجات قره سو و لایروبی رودخانه راوند در اسلام آباد غرب اعتبار لازم تزریق شود.

او گفت : اگر در بودجه ۱۴۰۰ این امر مغفول بماند یکسال مهم را در جهت نجات این ۲ رودخانه مرده از دست داده ایم.

او افزود: این تنها درخواست ما نیست خواست آحاد مردم است. صدای قره‌سو و راوند باید در مجلس توسط نمایندگان شنیده شود و در جهت تامین اعتبارات لازم تمام تلاش‌ها صورت گیرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: رودخانه راوند در اسلام آبادغرب متاسفانه سالهاست لایروبی نشده است. یک دوره‌ای جهت بهسازی آن مسئولان وقت آمدند و کف رودخانه را در بخش‌هایی سنگ چینی کردند که متاسفانه کار خوب انجام نشده و مجددا گیاهان مختلف از کف رودخانه خارج شدند.

ولی زاده ادامه داد: از طرفی قدرت خودپالایی را هم از رودخانه گرفتند و عملا الان با وضعیت پیش آمده حیات از این رودخانه سلب شده و باید هرچه زودتر در این راستا اقدامات انجام شود.

او گفت: از طرفی با توجه به اینکه در رودخانه قره سو فاضلاب انسانی کرمانشاه تزریق می‌شود باید هرچه سریعتر مدول‌های تکمیلی تصفیه خانه به مدار اجرا دربیاد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.