لزوم توسعه رشته‌های مهارتی در آموزش و پرورش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بر تربیت دانش‌آموزان براساس نیاز جامعه و رشته‌های مهارتی و فنی در آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مصطفی آزادبخت,معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در شورای آموزش و پرورش همدان اظهار داشت: برای توسعه آموزش‌های مهارتی از آموزش و پرورش انتظار داریم و از دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم وظیفه خود را در پیشبرد اهداف در حوزه آموزش مهارتی اجرا کنند.

او با اشاره به اینکه نباید دانش‌آموزان در هر رشته‌ای تحصیل کنند، اظهار داشت: برخی از رشته‌های آموزشی کاربردی نیستند و باید آموزش و پرورش را طوری پیش ببریم تا افراد در زمینه‌هایی که علاقه دارند تحصیل کنند.

آزادبخت اضافه کرد: اگر دانش‌آموزی به تحصیل در رشته پزشکی علاقه دارد، کافی نیست و باید در آن زمینه نیز استعداد داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد:کسب جایگاه ششم آموزش و پرورش همدان در شبکه شاد جای قدردانی دارد، اما کافی نیست ما باید کاری کنیم که همه دانش آموزان از آموزش‌های مجازی بهره‌مند شوند.

آزادبخت با اشاره به ارائه روش‌های جدید آموزشی در آموزش و پرورش، گفت: ۶۷۰ میلیون تومان برای تهیه درسنامه‌های آموزشی در دوران کرونا، نیاز است که از سازمان برنامه بودجه درخواست داریم این اعتبار را تامین کند.

او یادآور شد: در شرایط کنونی که آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، نظارت بر کلاس‌های چند پایه باید بیشتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: در این شرایط با هم افزایی و کمک کردن ارگان‌ها می‌توانیم آموزش و پرورش را یاری کنیم.

آزادبخت ابراز دشت: آمار اشتغال بیمه‌های تامین اجتماعی در استان مهم است، اما آمار اصلی بر اساس فرمول کشوری محاسبه می‌شود و در این زمینه همدان  جزو استان‌های دارای کمترین بیکار کشور قرار دارد.

او اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در موضوع کمک مومنانه اعتبار خوبی برای تهیه تبلت تامین کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: دانش‌آموزانی که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند در بازار کار موفق‌تر از دانش‌آموختگان سایر رشته‌ها هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان همچنین گفت: به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی ۴۲ درصد از دانش‌آموزان استان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شدند.

او افزود: در ارزیابی صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش، استان همدان رتبه ششم فعالیت دانش‌آموزان در برنامه شاد را کسب کرد.

پور داود ادامه داد: از زمان برگزاری آموزش‌های مجازی، ۱۴۴ روستا به اینترنت دسترسی نداشتند که با تلاش دستگاه‌های مرتبط، این آمار به ۱۱۰ روستا کاهش یافت.

او تاکید کرد: در این روستا‌ها و مناطقی که جمعیت مدرسه کم است و کلاس‌های چند پایه دارند آموزش‌ها به صورت حضوری ارایه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه یک خیر ۱۳۳ تبلت به دانش‌آموزان هدیه کرده است، تصریح کرد: در پویش مومنانه تاکنون نزدیک به یک هزار تبلت تهیه و بین دانش اموزان نیازمند توزیع شده است.

پور داود یاد آور شد: در مناطقی که هیچ امکانی برای آموزش مجازی وجود ندارد، از درسنامه‌های آموزشی استفاده می‌شود.

به منظور جلوگیری از همه‌گیری بیماری کرونا، کلاس‌های آموزشی دانش آموزان استان همدان از مهرماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع : ایرنا

انتهتای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.