خود درمانی چاره رفع کرونا نیست/ به پزشک مراجعه کنید!

با گسترش بیماری کرونا افرادی هستند که خود درمانی را انتخاب و تصور می‌ کنند با مصرف چند بسته قرص و کپسول می‌توانند از پس این کرونای سرسخت بر بیایند.

باقر نژاد مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در خصوص عوارض و حتی حاد شدن وضعیت بیماری افراد مبتلا به کرونا با در پیش گرفتن رویه خود درمانی گفت: افرادی که حتی کوچکترین علایم سرما خوردگی را دارند باید فرض را بر کرونا گذاشته و به پزشک مراجعه و از خود درمانی بپرهیزد.

او افزود: افراد باید در صورت بروز علایم کرونا هر چه سریع‌ تر به پزشک مراجعه  و نسبت به انجام غربالگری، اقدام کنند.

باقر نژاد بیان کرد: افراد می‌ توانند برای مشاوره بیشتر با مراکز بهداشت و شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته تا در صورت نیاز برای انجام تست معرفی شوند  تا در صورت مثبت شدن تست کرونا، روند درمان برای آن‌ها شروع شود.

بیماران در مرحله نخست نباید تصور کنند که داشتن این علایم به خاطر آنفلوآنزا و سرماخوردگی است، زیرا این تصور و دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی موجب ابتلای اعضای خانواده به بیماری کووید ۱۹ می‌ شود.

روند مطلوب اجرای طرح شهید سلیمانی در استان

باقر نژاد مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مشارکت اجتماعی مردم یکی از مواردی است که در موفقیت طرح‌ های نظام سلامت نقش به سزایی دارد، گفت: طرح مشترک سپاه پاسداران، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی مزین به نام و یاد شهید سردار سلیمانی و با هدف مدیریت بیماری کرونا به خوبی انجام شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: این طرح در قالب سه تیم در حال اجرایی شدن است وبرای هر تیم اهداف و وظایف خاصی درنظر گرفته شده است.

مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجنداظهار کرد:یکی از این تیم‌ ها، تیم مراقبتی ما است که مسئولیت این تیم به دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت واگذار شده است و داوطلبان بسیجی، سفیران و تمامی افراد داوطلب کار جهادی و مشارکتی می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

او ادامه داد: هدف این تیم شناسایی به موقع افراد مبتلا به کرونا است تا زنجیره انتقال بیماری زودتر در هم شکسته شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار