اطلاعات نهایی واکسن ضدکرونای آسترازنکا اعلام شد

بنابر اعلام دانشگاه آکسفورد آزمایشات بالینی واکسن کرونای شرکت آسترازنکا نشان می‌دهد این واکسن ۶۲.۱ درصد تا ۹۰ درصد موثر است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، شرکت آسترازنکا در انگلیس که با مشارکت و همکاری متخصصان دانشگاه اکسفورد به تولید واکسن ضد کرونا می‌پردازند اعلام کرد که نتایج اولیه آزمایشات بالینی واکسن موثر بوده است. محققان میانگین تاثیر واکسیناسیون را ۴/۷۰ درصد با حداقل کارایی ۶۲ درصد و حداکثر ۹۰ درصد تخمین زدند.

نشریه لینسنت در خصوص این واکسن گفت: امروز، توسعه دهندگان دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا تجزیه و تحلیل داده‌ها را از مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن علیه کووید ۱۹ ارائه داده اند که با استفاده از دو دوز انجام شده است و میانگین اثر واکسن ۷۰.۴ ٪ بود. 

بر اساس بیانیه این شرکت، این واکسن در دو دوز مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است، در یکی از دوز‌های آزمایش شده ۹۰ درصد و در دوز دیگر ۶۲ درصد این واکسن موثر بوده است. به این ترتیب نتایج اولیه مطالعات بالینی این واکسن حاکی از اثربخشی متوسط ۷۰ درصد این واکسن در برابر ویروس کووید۱۹ است.

در این بیانیه آمده است: ورود دو دوز استاندارد اثر ۶۲.۱ درصد را به همراه دارد. مقادیر دوز کاهش یافته و سپس دوز استاندارد اثربخشی ۹۰ درصد را به همراه داشت. در بیماران واکسینه شده هیچ بیماری جدی وجود نداشت. 


بیشتر بخوانید


محققان همچنین توانایی واکسن را برای جلوگیری از بیماری بدون علائم بررسی کرده اند. یک فرمولاسیون با دوز کم واکسن قبل از دوز کامل دوم ممکن است چنین محافظتی را ایجاد کند. هنوز نتایج این مطالعه به صورت صد در صد اعلام نشده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اگه واكسن تو پير مردا و پير زنا عوارض نداشته باشه صد در صد مطمئنه چون اينا از همه ضعيف ترن و با يه تلنگر ميافتن