قطعات حساس یک هواپیمای ضدجنگ هسته‌ای روسی به سرقت رفت

سرقت قطعات حساس و الکترونیکی از یک فروند هواپیمای ایلیوشین-۸۰، مقامات استان روستوف روسیه را با پرونده‌ای پیچیده مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرقت قطعات حساس و الکترونیکی از یک فروند هواپیمای ایلیوشین-۸۰، مقامات وزارت دفاع و پلیس شهر «تاگانروگ» را در استان روستوف روسیه با پرونده‌ای پیچیده مواجه کرده است.

از این نوع هواپیمای تاکتیکی که به «اتاق جنگ روز واقعه» معروف است، فقط ۴ فروند تولید شده و کاربرد آن مقابله با جنگ هسته‌ای و میکروبی است.

رئیس سرویس امنیت هوایی مجتمع علمی و تکنیکی فرودگاه برئیف شهر تاگانروگ اعلام کرد: در بازدید روزانه از هواپیمای ایلیوشین-۸۰ آثاری از باز شدن درب مخصوص بار این هواپیما مشاهده شد و در بررسی‌های بعدی مشخص شد سارقان حرفه‌ای با ورود به داخل هواپیما ۳۹ قطعه حساس الکترونیکی را به سرقت برده‌اند.

در بازرسی پلیس از محل سرقت، اثر انگشت و کفش سارقان کشف و هم اکنون پرونده‌ای کیفری در این خصوص تشکیل شده است.

بررسی‌های اولیه پلیس شهر تاگانروگ حاکی از دست داشتن چند تن از کارکنان فرودگاه برئیف در این سرقت است.

تیمی از پلیس امنیت استان روستوف و وزارت دفاع روسیه در بررسی‌های اولیه دو گزینه احتمالی را بعنوان انگیزه‌های سرقت مطرح می‌کنند.

جاسوسی برای کشور‌های خارجی و انگیزه مالی برای به دست آوردن قطعات ارزشمندی که در آن‌ها از الماس و طلا استفاده شده، گزینه‌های احتمالی دلیل سرقت است.

هواپیمای ایلیوشین-۸۰ از سال ۱۹۹۲ میلادی به بهره‌برداری رسید و در مجموع چهار فروند از آن بعنوان اتاق فرماندهی هوایی در زمان جنگ هسته‌ای و میکروبی تولید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار