اقدام تحسین برانگیز معلم هندی که برنده جایزه جهانی شد

یک معلم هندی که به دلیل آموزش دختران در مناطق فقیر برنده جایزه یک میلیون دلاری شده بود، اقدامی انسان‌دوستانه انجام داد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، معلم هندی «رانجیت دسالی» به دلیل فعالیت در زمینه آموزش دختران، در یک مدرسه روستایی در غرب این کشور که بیشتر آن‌ها از جوامع قبیله‌ای فقیر هستند، برنده جایزه جهانی معلم شد. این معلم به محض اطلاع از برنده شدن جایزه یک میلیون دلاری، سورپرایزی خوشحال کننده را برای بقیه رقبا رقم زد.

او اعلام کرد که نیمی از مبلغ جایزه خود را با ۹ معلم دیگر که در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند در حمایت از آموزش فرزندان مردم فقیر تقسیم می‌کند و به هر یک مبلغ ۵۵ هزار دلار می‌دهد. اهدا کنندگان این جایزه گفتند که دسالی به دلیل نقش موثرش در تغییر شانس زندگی دختران مدرسه ابتدایی ایالت «مهاراچار» شایسته تقدیر شده است.

این جایزه طی یک مراسم مجازی که از موزه تاریخ طبیعی لندن پخش شد و معلم اعلامیه جایزه را از خانه‌اش در هند و در کنار خانواده‌اش شنید به او تقدیم شد. دسالی کار خود را از سال ۲۰۰۹ در این مدرسه آغاز کرد که در یک ساختمان تخریب شده در کنار یک گاوداری ساخته شده بود، زیرا تمایل به تحصیل کاهش و پدیده ازدواج نوجوانان افزایش یافته بود.

برنامه درسی مدرسه به زبان «کنادا» نبود که دختران به آن صحبت می‌کردند، بنابراین دسالی برای یادگیری زبان و ترجمه کتاب‌های درسی به روستا نقل مکان کرد تا دختران بتوانند درس‌ها را متوجه شوند.


بیشتر بخوانید


او همچنین ابزار آموزش دیجیتال را ارائه داد و برای هر دانش آموز برنامه ویژه‌ای طراحی کرد و سیستم هوشمند وی در حال حاضر در سراسر هند استفاده می‌شود. گفته می‌شود که میزان حضور دانشجویان دختر در این منطقه در حال حاضر به ۱۰۰ درصد رسیده است و یکی از دختران روستا از دانشگاه فارغ التحصیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
والله جايزه نوبل أموزش رو بايد به من بدن چون روشي اختراع كردم كه راندمان آموزش زبان هاي خارجي رو ده برابر ميكنه
آخرین اخبار