ترامپ طرح کنگره برای لغو فروش سلاح به امارات را وتو می‌کند

رئیس جمهور آمریکا طرح کنگره این کشور برای لغو فروش سلاح به امارات را وتو می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید امروز (چهارشنبه) گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد طرح کنگره کشورش مبنی بر منع فروش سلاح به امارات را وتو کند.

ترامپ امروز در سخنانی تهدید کرد «تلاش کنگره آمریکا برای منع طرح  فروش ۲۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به امارات» را وتو خواهد کرد.

همچنین گفته می‌شود قرار است مجلس سنای آمریکا تا ساعاتی دیگر به «قطعنامه توقف فروش سلاح به امارات» رای دهد.

اما کاخ سفید در بیانیه خود مدعی شد: «فروش سلاح به عربستان به معنی تجهیز این کشور برای مقابله با اقدامات ستیزه‌جویانه ایران، یا به عبارتی در راستای اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکاست.»

دولت دونالد ترامپ در تاریخ ۱۰ ماه نوامبر (۲۰ آبان) اعلام کرد مجوز فروش گسترده سلاح آمریکا به امارات را صادر کرده است. از همین رو تهدید حالِ حاضر رئیس جمهور آمریکا دور از انتظار نبود.

این در حالی است که روز گذشته اخبار حاکی از آن بود که «سازمان عفو بین الملل» از آمریکا خواست تا اجرای توافقنامه تسلیحاتی را که بر اساس آن قرار است به امارات سلاح بفروشد، متوقف کند.

همچنین سازمان عفو بین الملل از آمریکایی‌ها خواست با نمایندگان خود در کنگره تماس بگیرند و مخالفت خود را با فروش سلاح‌های پیشنهادی به امارات اعلام کنند، زیرا استفاده از این سلاح‌ها ضد غیرنظامیان خواهد بود.

گفتنی است به تازگی واشنگتن فروش سلاح و سایر تجهیزات نظامی را به ارزش ۱۷۵ میلیارد دلار به سایر کشور‌ها در سال ۲۰۲۰ تأیید کرده است.

پیش از این نیز، مدیر آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون از احتمال انعقاد قرارداد فروش جنگنده‌های پیشرفته «اف-۳۵» آمریکایی به امارات قبل از تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور خبر داد.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه نوامبر گذشته به کنگره اعلام کرد که با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات متحده عربی علاوه بر هواپیما‌های بدون سرنشین نظارتی ام کیو و سایر سلاح‌ها و تجهیزات، با ارزش کل ۲۳.۳۷ میلیارد دلار موافقت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار