تشکیل پرونده برای خانه‌های آسیب دیده از سیل بوشهر امروز آغاز می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: از امروز تشکیل پرونده برای بازسازی و تعمیر خانه‌های آسیب دیده از سیل در دشتستان، گناوه و دیلم آغاز می‌شود.


حیدری بریدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: پس از وقوع سیل در ۱۶ آذر،  ۱۵ گروه این بنیاد به مناطق سیل زده دشتستان، گناوه و دیلم اعزام شدند و ارزیابی اولیه را انجام دادند که مشخص شد ۶۵۰ واحد احداثی و ۷۵۰ واحد تعمیری هستند و هزار و ۷۰۰ واحد هم وسایلشان از بین رفته است.

او ادامه داد: هیات دولت هفته آینده برای پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض به این خانه‌ها تصمیم گیری می‌کند، اما برای تسریع در کار از معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور که به استان سفر کرده بود درخواست کرده‌ایم مبلغی از حساب ۱۰۰ به بنیاد مسکن در اختیار استان قرار گیرد تا از هفته آینده روند بازسازی را شروع کنیم.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: در بخش عمران روستایی هم سیل ۲۵ میلییارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت به بار آورده است و بیشتر کانال‌ها دفع آب‌های سطحی، سیل بند‌های خاکی و دیوار‌های حفاظتی آسیب دیده‌اند که اگر هفته آینده دولت مصوبه بدهد، انتخاب مشاور و ارزیابی اولیه را شروع می‌کنیم.

حیدری عنوان کرد: همکاران ما در مناطق سیل زده حضور دارند و اگر موارد دیگری وجود داشته باشد بررسی و اعلام می‌کنند.

او با اشاره به اینکه از امروز برای بازسازی و تعمیر خانه‌های آسیب دیده پرونده تشکیل می‌شود، از مردم خواست به ستاد‌های در نظر گرفته در مناطق سیل زده مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند تا از هفته آینده روند پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض آغاز شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: عمده خسارات در حوزه روخانه‌های فصلی بوده که حریم رودخانه رعایت نشده است و امیدواریم با توجه به نکات پیشگیرانه، شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.