شیر خام تولیدی دامداران چهارمحال و بختیاری خرید حمایتی می‌شود

رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداران چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه ۵۰ تن شیر خام در استان خرید حمایتی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهرام دهقانی رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداران چهارمحال و بختیاری، از خرید روزانه ۵۰ تن شیرخام تولیدی استان با قیمت مصوب دولتی به منظور حمایت از دامداران این استان خبر داد.

او گفت: اتحادیه دامداران استان با همکاری اداره کل تعاون روستایی، هرکیلوگرم شیرخام را ۴۵ هزار ریال با چربی ۳.۲ دهم درصد تحویل می‌گیرد و خوراک دام غنی شده تحویل می‌دهد.


بیشتر بخوانید


دهقانی اضافه کرد: این طرح با هدف کنترل و مدیریت بازار شیر و رساندن قیمت این محصول به نرخ متعادل انجام می‌شود، که با تدبیر دولت، زنجیره تولید مواد لبنی از مزرعه تا سفره توسط این اتحایه با تولید و تامین علوفه و خوراک دام و تولید شیر و گسترش مراکز جمع‌آوری، فرآوری و تبدیل به انواع مواد لبنی و عرضه در بازار مصرف، برای نخستین بار در سطح کشور اجرا و تکمیل شد.

او ادامه داد: به منظور کیفی‌سازی محصول شیر خام تولیدی استان، به ازای اضافه شدن هر دهم به ۳.۲ دهم درصد چربی ۶۰۰ ریال اضافه پرداخت برای هر کیلوگرم شیر انجام می‌شود.

دهقانی افزود: این استان به عنوان یکی از قطب‌های تولید شیر با تولید روزانه ۶۵۰ تن و سالانه ۲۳۸ هزار تن تولید در کشور مطرح است و هم‌اینک سه درصد شیر کشور در این استان تولید می‌شود.

او از ارسال بیش از ۷۰ درصد از شیر خام تولیدی به کارخانه‌های فرآوری مواد لبنی استان خبر داد و گفت: ۳۰ درصد مابقی نیز در مراکز فرآوری تولید و تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار