یازدهمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر برگزار می‌شود

فرماندار ایرانشهر گفت: یازدهمین همایش خورشید ولایت با رعایت شیوه های بهداشتی ٢٧ آدز در دانشگاه ولایت این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری فرماندار ایرانشهر اظهارداشت: در همایش خورشید ولایت علاوه بر میهمانان استانی از خارج از استان بصورت ویدئو کنفرانس شرکت دارند.

او  با بیان اینکه همایش خورشید ولایت در ایرانشهر بصورت خودجوش از سوی مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار می‌شود گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در آن مقطع در سال ۵۶ به ایرانشهر هویت بخشیده است.

او  بیان کرد: شهرستان ایرانشهر از نعمت حضور رهبر معظم انقلاب در دوران ستم شاهی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی بهره مند شده و مورد توجهات ملی قرار گرفته است.

فرماندار ایرانشهر گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در این شهرستان خیرات و برکات فروانی در این منطقه داشته و دارد بطوریکه مردم از این که روزگاری میزبان معظم له بودند و به عنوان مردمان شهر میزبانان ولایت مطرح هستند ابراز خوشحالی می کنند.

مبارزات حضرت آیت الله خامنه‌ای علیه رژیم ستم شاهی و ارسال پیام تسلیت شهادت شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند بزرگوار امام خمینی (ره) و برگزاری مراسم یادبود برای فرزند امام(ره) دستاویزی برای رژیم پهلوی شد تا در ۲۳ آذر ۱۳۵۶ماموران رژیم با حمله به منزل، ایشان را بازداشت کنند. پنج روز بعد در تاریخ ۲۸ آذر ۵۶ کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی خراسان معظم له را به سه سال اقامت اجباری در ایرانشهر محکوم کرد که بلافاصله به مرحله اجرا در آمد.

هدف از این تبعید قطع ارتباط ایشان با مردم بود که البته نه تنها محقق نشد بلکه ارتباط بسیار نزدیک آیت الله خامنه‌ای با اهل تسنن و ارسال پیام انقلاب به یکی از دوردست‌ترین مناطق ایران را نیز سبب شد.

وقوع سیلی ویرانگر در تیرماه ۱۳۵۷ در ایرانشهر اگرچه ویرانی‌های بسیاری به بار آورد، ولی نتایج بسیار مثبتی به‌همراه داشت که به گفته‌ مقام معظم رهبری پس از انقلاب، از الطاف خفیه‌ الهی به‌شمار می‌رفت. این اتفاق علاوه بر ایجاد وحدت میان اهل تسنن و اهل تشیع، شرایطی را فراهم کرد تا موجب شناخت بیشتر مردم از رهبر انقلاب و نیز آگاهی بیشتر مردم از مبارزات سیاسی و آشنایی با چهره‌ انقلاب اسلامی شود.

با توجه به تجربه ‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سیل شهرستان قوچان به دست آورده بودند، مدیریت تنها گروه امدادی را به دست گرفتند و با همکاری روحانیون دیگر شهرها، توانستند کمک‌های مردمی را به بهترین شکل ممکن در میان مردم سیل‌زده ایرانشهر تقسیم و بزرگ‌ترین پایگاه را برای حمایت و کمک به مردم سیل ‌زده ایجاد کنند.

رابطه گرم مردم با رهبر انقلاب پس از این واقعه باعث شد تا رژیم در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۵۷ به ۲۳۷ روز حضور ایشان در ایرانشهر پایان داده و آیت الله خامنه‌ای را برای گذراندن ادامه دوران تبعید به جیرفت کرمان انتقال دهد.

منزل که در خیابان ولایت ایرانشهر معروف به «بیت رهبری» واقع شده در سال ۱۳۵۶ محل سکونت مقام معظم رهبری بوده است این ساختمان در سال ۱۳۷۰ به عنوان یاد بودی از دوران تبعید مقام معظم رهبری به میراث فرهنگی اهداء شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار